La nivel mondial, nutriţioniştii s-au pus de acord în marea lor majoritate că, pe termen lung, regimul ideal pentru oameni este cel ovo-lacto-vegetarian și de aceeași părere este și medicul Gabriela Man.

Iată ce ar trebui să includă regimul ovo-lacto vegetarian, pentru a fi păstrat un echilibrul optim în organismul uman.

Legume şi fructe, consumate ca atare ori sub formă de salate ori sucuri. Este bine ca aceste alimente să provină, pe cât posibil, din gospodării unde sunt riscuri mai mici de a consuma seminţe modificate genetic şi chimicale.
Leguminoase (soia, fasole, linte, năut) – trebuie să fie consumate de cel puţin 3-4 ori pe săptămână. Sunt foarte gustoase, saţioase şi înlocuiesc foarte bine gustul de carne. Din ele, organismul îşi extrage majoritatea proteinelor.
Oleaginoase (nuci, alune, arahide, susan, seminţe de dovleac şi de floarea-soarelui, măsline, uleiuri natural, etc.) – trebuie consumate zilnic, nepreparate termic, pentru a asigura organismului necesarul de grăsimi nesaturate.
Lactate şi ouă – este bine să fie consumate de două, trei ori pe săptămână. Ouăle, laptele şi brânzeturile naturale sunt bune şi nu trebuie să lipsească din alimentaţie, mai ales în cazul persoanelor subponderale, al adolescenţilor sau al femeilor gravide.
Fibre alimentare (cereale integrale de grâu, orz, ovăz, secară etc. sau paste făinoase din făină integrală, pâine neagră, tărâţe) – este recomandată consumarea lor o dată pe zi.

„Nu încurajez regimul vegetarian total”

Medicul nutriţionist Gabriela Man consideră că o alimentaţie echilibrată şi optimă pentru un organism sănătos trebuie să fie cât mai variată şi nu foarte restrictivă. „Aş spune, citându-l pe prof. Gheorghe Mencinicopschi, că: . Cu alte cuvinte, o alimentaţie echilibrată conţine proteine atât de origine vegetală, cât şi de origine animală. Mi se pare mai potrivită o alimentaţie echilibrată care să conţină preponderent ca sursă de proteină animală peştele şi ouăle. Unul din marii nutriţionişti ai lumii, Patrick Holford scria referitor la acest aspect în „Cartea nutritiei optime” că : , ne-a declarat doamna dr. Man. Cât despre avantajele alimentaţiei vegetariene… „Mă abţin să enumăr avantaje, deoarece nu intenţionez să încurajez un astfel de regim alimentar. Un regim vegetarian total nu furnizează necesarul optim de aminoacizi esenţiali de care are nevoie organismul, pentru a fi în deplină stare de sănătate şi pentru a funcţiona la maxim de randament”, a mai adăugat medicul specialist în siguranța alimentului și sănătatea populației, Slăbești mâncând).

nutritionist Gabriela_Man

Dr. Gabriela Man

Credit foto: Shutterstock