3 recomandări pentru o digestie ușoară de 1 Mai

3 recomandări pentru o digestie ușoară de 1 Mai. Gratar cu carne si legume

În mod tradițional, românii merg la grătare de 1 mai. La mare sau la munte, mii de români aleg să petreacă această zi în aer liber, la grătar, alături de familie și prieteni. Mâncarea din belșug este nelipsită. De aceea, ține cont de aceste recomandări pentru o digestie ușoară de 1 Mai.

3 recomandări pentru o digestie ușoară de 1 Mai. Alege alimente din surse sigure

Odată cu temperaturile de afară, crește și riscul de enterocolite și toxiinfecții alimentare, mult mai frecvente în sezonul cald. Aceste afecțiuni se declanșează atunci când alimentele sunt contaminate cu bacterii precum campylobacter (”diareea călătorului”), salmonella sau E. coli. Simptomele includ greață, senzație de vomă sau chiar dureri abdominale.

Consumarea alimentelor procesate termic insuficient, depozitate în condiții precare sau cu termenul de valabilitate depășit este un pericol pentru sănătate, acestea fiind și cele mai frecvente cauze ale toxiinfecțiilor alimentare. De asemenea, igiena mâinilor este și ea esențială pentru a evita neplăceri ulterioare.

Acordă o importanță crescută caracteristicilor mâncării pe care o cumperi. Uită-te cu atenție la aspectul exterior, miros, consistenţă, culoare și gust. Fii foarte atentă mai ales dacă o cumperi direct pe stradă sau în cadrul târgurilor ținute în aer liber. Dacă un preparat nu arată bine sau are un gust alterat, oprește-te imediat din consum. Dacă apar simptome specifice toxiinfecției alimentare, mergi de urgență la medic.

Citește și: Secrete pentru o digestie bună

3 recomandări pentru o digestie ușoară de 1 Mai. Combină inteligent categoriile de alimente

Anumite combinații alimentare pot avea efecte negative atât asupra greutății corporale, cât și asupra întregii sănătăți a sistemului digestiv. Micii cu muștar consumați alături de o felie de pâine sau clasica friptură cu garnitură de cartofi sunt combinații alimentare deja consacrate. Totuși, acestea ne pot îngreuna digestia și afecta silueta. Încearcă să nu combini carbohidrați cu proteine la o singură masă și alege să însoțești carnea cu o salată mare din legume.

Este recomandat să mănânci fructele în cadrul gustărilor dintre mese. De asemenea, trebuie evitat consumul de fructe dulci (pere, struguri, banane) împreună cu citrice deoarece pot fermenta în stomac cauzând balonare.

Citește și: Cicoarea, bun stimulent al digestiei

3 recomandări pentru o digestie ușoară de 1 Mai. Include enzime digestive în meniu

Enzimele digestive au un rol esențial în susținerea sănătății tractului digestiv și te pot ajuta să treci cu bine peste perioadele în care consumi alimente grele, cu sosuri elaborate sau combinații alimentare nepotrivite. Ele sunt responsabile de procesul de descompunere și absorbție a nutrienților din alimente. Balonarea, senzația de „prea plin” sau durerile abdominale sunt simptome care indică o digestie incompletă și un deficit de enzime.

De exemplu, mănâncă alături de friptură o salată mare din mai multe legume sau consumă fructe între mese. Mai poți alege ananas ca desert. Conține bromelaină, cu rol în descompunerea proteinelor).

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com

Loading...