Alimente care pun la treabă metabolismul leneș

Alimente care pun la treabă metabolismul leneș

Vrei să slăbești câteva kilograme, dar nu ești adepta curelor de slăbire? Iată un pont: soluția poate fi favorizarea arderii grăsimilor, în timp ce metabolismul are o activitate mai intensă.

Când vrei să slăbeşti sau să nu te îngraşi, e important cât mănânci şi ce mănânci. Dar cum să procedezi mai exact? 'Modificând raportul dintre proteine şi ceilalţi doi macronutrienţi, adică carbohidraţi şi lipide, se poate accelera scăderea în greutate, pentru că organismul foloseşte mai multă energie pentru a metaboliza un gram de proteine, decât un gram de carbohidraţi sau de grăsimi. Aşadar, regimurile de slăbire care includ mai multe proteine (cum sunt carne slabă, albuşurile, lactatele degresate) au şanse mai mari de reuşită decât cele cu carbohidraţi. Despre aceste alimente se poate afirma că «ard grăsimea».” spune medicul specialist Șerban Damian.

Câteva exemple de alimente pe care le poți include în meniul tău pentru a arde grăsimea sunt: carnea slabă, ardeiul iute, produsele lactate degresate, dar și ceaiul verde.

Carne slabă – Proteinele au efect termogenic mare, astfel că în timpul procesului de digestie poţi să arzi cu până la 30% mai multe calorii. Reține însă că acest lucru se aplică doar în cazul în care carnea pe care o mănânci nu are grăsime.

Ardei iute – Conţine substanţa numită capsaicină, care încălzeşte corpul şi topeşte grăsimea. Poţi să-l consumi proaspăt, uscat sau ca boia iute în sosuri sau fripturi.

Lactate degresate – Au în conţinut vitamina D și contribuie la întreţinerea şi dezvoltarea masei musculare, care ridică şi rata metabolismului. Consumă iaurturi, lapte, dar mare grijă la procentul de grăsime.

Ceai verde – Face parte dintre produsele care sporesc arderea grăsimilor şi ajută la detoxifierea organismului. În acelaşi timp inhibă pofta de mâncare şi hidratează. Într-un studiu publicat de American Journal of Clinical Nutrition se nota că patru ceşti de ceai verde băute pe zi au ajutat persoane aflate la vârste mai înaintate să slăbească şi până la 6 kg în timp de două luni.

Nu uita!

Hidratează-te corespunzător cu apă; mănâncă puțin și des (în 3 mese principale și două gustări); fă mișcare (mers rapid, alergare, dans, înot) timp de 45-60 minute în fiecare zi.

 

Credit foto: 123rf.com