(Publicitate) Cum îți afectează sănătatea felul în care dormi

(Publicitate)  Cum îți afectează sănătatea felul în care dormi

Cu siguranță te-ai gândit, măcar o dată, care este cea mai bună saltea pentru tine. Că somnul controlează starea de sănătate se știe deja. Și nu calitatea sau cantitatea lui, ci pozițiile în care ne odihnim pe parcursul nopții. De aceea, e foarte important să alegem cea mai bună saltea.

Avem nevoie de minimum 8 ore de somn pe noapte, ca să avem o stare bună de sănătate. Unele dintre bolile cu consecințe grave pe termen lung, precum depresia, obezitatea sau diabetul, au fost puse deja pe seama lipsei de somn. Dar cui i-ar fi trecut prin minte că are probleme cu circulația sângelui pentru că doarme pe burtă sau arsuri la stomac pentru că doarme pe partea stângă?

Tu dormi bine?

Stresul, adolescența și menopauza, menstruația, mesele prea bogate seara, abuzul de alcool, anumite medicamente și boli cronice sunt cauze ale somnului insuficient. În plus, există peste 80 de tipuri de tulburări de somn, de la somnambulism, la sindromul picioarelor neliniștite și bruxism. Dar ce înseamnă să dormi bine? Cum se doarme cel mai bine?

Pe spate, ar spune majoritatea specialiștilor. Numai că, pe lângă multitudinea de beneficii, această poziție are și dezavantaje. Accentuează sforăitul, apneea în somn și refluxul gastroesofagian. Pe de altă parte, coloana se simte cel mai bine în somnul pe spate. Gâtul este relaxat iar tenul se ridează mai greu.

Cum îți faci rău în somn

Cel mai rău este să dormi pe burtă. Deși vei beneficia de o digestie mai bună și de calmarea durerilor menstruale. Dar respirația îți va fi afectată. Gâtul se încordează, coloana are de suferit.

Mai mult, presiunea asupra sânilor are consecințe pe termen lung. Mai exact, aceștia își pierd elasticitatea și fermitatea. Și în unele cazuri, sânii își pot chiar modifica forma. De aceea, specialiștii esteticieni recomandă somnul cu o pernă sub sâni, care să le ofere suportul necesar. Asta dacă nu se poate renunța la poziția preferată de somn.

La fel de rău, deși foarte confortabil, este dormitul pe o parte, cu genunchii la piept, ca-n burta mamei. Respirația este afectată, la fel ca și spatele și gâtul. Cel mai indicat ar fi somnul pe o parte, de preferat pe dreapta. Numai că, dacă suferi de arsuri gastrice, această poziție trebuie evitată.

Somnul pe partea stângă pune presiune pe ficat, plămâni şi stomac. Și obosește inutil inima. Totuși, gravidelor le este recomandat somnul pe stânga pentru o circulație mai bună a sângelui.

Pe cea mai bună saltea, în pielea goală, e perfect

Studii recente arată că dormitul în pielea goală aduce numai beneficii. Reglează secreția hormonilor de stres și, implicit, tensiunea arterială, colesterolul, imunitatea și pofta de mâncare.

Somnul este mai odihnitor, mai profund, mai plăcut. Sporește secreția de hormoni anti-îmbătrânire și sexuali, îmbunătățește calitatea pielii. Cei ce dorm dezbrăcați sunt mai fericiți și au o încredere mai mare în ei.

Iar, dacă acest tablou este completat și de cea mai bună saltea, totul e perfect. Daytona by Tonino Lamborghini, spre exemplu, poate fi cea mai bună saltea. Are fermitate medie. Nucleul este format dintr-o o combinație de spumă cu memorie și spumă foarte elastică Elioform, ce conferă maximul de confort și relaxare și oferă susținerea corectă a coloanei vertebrale.