Sunt mai multe tipuri de psoriazis, iar acesta poate afecta inclusiv scalpul și unghiile. Există și o formă de artrită psoriazică.

Aceasta afecțiune este adesea declanșată de oboseala cronică fizică și psihică și de stres. Un stil de viață dezorganizat, un loc de muncă foarte solicitant, probleme în viața familială pot acționa ca factori declanșatori. În timpul iernii când pielea se usucă mai repede ca urmare a condițiilor climatice, persoanele care suferă de psoriazis resimt mai acut simptomele bolii decât în restul timpului.

Soluții naturale pentru psoriazis

Deși e esențial să consulți un medic dermatolog în cazul în care suferi de această afecțiune și să aplici tratamentul recomandat, există mai multe remedii la care poți apela pentru a reduce inflamația și iritația produse de psoriazis:

Gel de aloe vera

Gelul de aloe vera este adesea recomandat în psoriazis pentru a calma simptomele cutanate. Este utilizat în aplicații topice locale. Gelul conține acid salicilic, menținând hidratarea pielii timp de mai multe ore și având proprietăți antibacteriene. Poți aplica produsul pe piele până la de trei ori pe zi.

În cazul în care suferi de psoriazis la nivelul scalpului, folosește șampon cu aloe vera, de preferat din ingrediente organice. Șamponul va reduce inflamația, înroșirea pielii și mâncărimea.

Yoga sau exerciții de meditație

Un stil de viață haotic, odihnă insuficientă, un serviciu solicitant pot avea un impact dramatic asupra sistemului imunitar. E important să reduci din efectul acestor factori de stres. Practicând regulat yoga, exerciții de meditație sau de respirație, poți face față mai bine stresului și combate impactul său asupra minții și a corpului. Aceste practici echilibrează funcționarea organismului și cresc nivelul de energie general. În plus, sporesc capacitatea de concentrare, astfel încât îți permit să îndeplinești mai bine mai multe sarcini. Un motiv în plus pentru ca gradul tău de stres să scadă.

Modificarea dietei

Știm deja cu toții cât de important este ceea ce mâncăm pentru sănătatea generală a organismului. Leziunile cauzate de psoriazis de la nivelul pielii pot conduce la un deficit de proteine în corp. Consumă alimente bogate în proteine cum ar fi pește, brânză, albuș de ou, carne de pui, ulei de măsline sau semințe de in.

Peștele gras în special, datorită conținutului ridicat de omega 3 bun pentru inimă și a vitaminei D, contribuie la protejarea sistemului imunitar și a pielii. Evită carnea roșie, alimentele picante, procesate, cafeaua sau gălbenușul de ou. Unii dieteticieni recomandă inclusiv renunțarea la alimentele care conțin gluten, cum ar fi grâul sau secara.

Băi de soare

Stai la soare de câteva ori pe săptămână la primele ore ale zilei. Razele soarelui de dimineața devreme sunt blânde și reprezintă cea mai bună sursă naturală de vitamina D. Aceasta ajută la vindecarea pielii. Ai grijă să nu expui pielea prea mult la soare, deoarece arsurile solare pot agrava leziunile cauzate de psoriazis. Câteva minute petrecute la soare în fiecare zi contribuie la calmarea simptomelor tipice pentru psoriazis.

Exerciții fizice

Practicarea de exerciții fizice, de exemplu alergatul, mersul pe bicicletă sau fitness-ul sunt moduri excelente de a te menține în formă. E important pentru persoanele care suferă de psoriazis să-și păstreze greutatea sub control. Grăsimea corporală este un factor inflamator. Pentru a reduce inflamația cauzată de psoriazis este necesar ca greutatea corporală să se afle în limite normale.

Foto: 123rf.com