Protejează inima, de sărbători! Infarctul nu iartă pe nimeni.

protejează inima

Protejează inima, căci nimeni altcineva nu o va face în locul tău. De sărbători, inima tot are de suferit. Fie că petrecem la intensitate maximă, înconjurați de multă lume, fie că stăm cuibăriți în intimitatea căminului și ne simțim singuri. Iar consecințele pot fi grave!

La fiecare 30 de minute, un român suferă un infarct. Dar 80% dintre decesele cu această cauză pot fi evitate! Problema este că, atunci când vine vorba despre plăcerile personale, omul le alege pe acestea. În detrimentul propriei sănătăți. De sărbători, „cele cuvenite” de pe masa festivă sunt prea multe și stropite din belșug cu alcool. Fericirea face legea sau, dimpotrivă, tristețea. Ca să nu ajungi de la bal la spital, ascultă-ți inima și fă-i pe plac! Protejează inima de neplăceri.

Protejează inima de riscuri

Inima nu cere mult pentru a se simți bine. Câte cel puțin o jumătate de oră de mișcare zilnic, alimentație echilibrată, cât mai puțin alcool și, dacă se poate, fără țigări. Dacă mai faci și câte o vizită la medic, periodic și, acolo unde e cazul, urmezi și tratamentul prescris, chiar nu-ți face probleme. Or, lipsa de mișcare constantă este una dintre cauzele hipertensiunii, a colesterolului mărit, a bolilor inimii, a digestiei proaste, a diabetului zaharat. Degeaba faci sport seara, dacă tot restul zilei ți l-ai petrecut șezând.

Fără efort fizic, organismul se dereglează. Își diminuează capacitățile. Așa se face că milioane de oameni mor, în fiecare an, pentru că au stat prea mult. Iar asta le-a cauzat infarct, ateroscleroză, accident vascular cerebral. Studii recente au demonstrat că, în unele cazuri, sedentarismul are efecte chiar mult mai periculoase decât fumatul. Un alt risc la care ne expunem sunt mesele copioase stropite cu alcool. Acestea pot duce la crize de inimă, infarcturi şi chiar accidente vasculare cerebrale. Dacă te știi cu probleme, ai grijă să ai în permanenţă la tine medicamentele prescrise.

Dansul te ajută

E deja dovedit că dansul previne și tratează boli, fiind de ajutor în diabet, afecțiuni cardiovasculare, musculare, articulare și osoase, în obezitate și tulburări psihice. Cum, de sărbători, se mănâncă și se bea mult, e chiar indicat să-ți ajuți organismul să treacă cu bine prin această încercare, în pași de dans. Spre deosebire de alte sporturi de performanţă, dansul nu duce în timp la modificări patologice ale vaselor de sânge sau ale inimii. Dimpotrivă, este un bun protector cardiovascular. În timpul dansului, bătăile inimii cresc uşor, circulaţia se intensifică, creşte oxigenarea organismului şi tonusul cardiovascular devine mai bun.

Atenție la grăsimi!

„Colesterolul crescut este unul dintre principalii factori de risc pentru boala cardiovasculară. Prin urmare, menţinerea lui ȋn limite normale este o condiţie esenţială pentru o inimă sănătoasă. Alimentaţia influentează semnificativ echilibrul lipidelor din sânge, deci și nivelul colesterolului. Ultimele studii au arătat că ȋnlocuirea grăsimilor saturate din alimentaţie cu grăsimi polinesaturate are un efect necontestat de menţinere a colesterolului ȋn limite normale şi de scădere a riscului cardiovascular. Recomandarea pentru populaţie este să ȋnlocuiască pe cât posibil grăsimile animale (preponderent saturate), cu alimente bogate ȋn grăsimi polinesaturate cum sunt uleiurile vegetale, margarinele de nouă generaţie (bogate ȋn Omega 3), fructele oleaginoase, preparatele din peşte.”, spune prof. dr. Dan Gaiţă, Preşedintle Fundaţiei Române a Inimii.

Sursa foto: Shutterstock

Loading...