Probleme cu digestia? Ce să faci ca să le eviți

Probleme cu digestia? Ce să faci ca să le eviți

Ai probleme cu digestia? Poți să le eviți cu ușurință dacă respecți următorii pași. Ai grijă de organismul tău și nu vei mai avea probleme nici în ziele de sărbătoare, când oamenii mănâncă, de obicei, mai mult.

Probleme cu digestia? Respectă orele de masă

Chiar și la ocazii festive, organismul uman are nevoie de repaus alimentar pentru a completa ciclul complet al digestiei. Acidul clorhidric din stomac activează enzimele, pregătește mediul pentru digestie și evacuează bolul alimentar. Procesul poate fi afectat dacă „ronțăim' încontinuu, fără să luăm o pauză între mese.

Citește și: Plante care îmbunătățesc digestia. Cum îți vindeci stomacul după Paști

Consumă alimente care conțin bacterii benefice atunci când ai probleme cu digestia

Pentru reglarea tranzitului intestinal, apelează la bacterii benefice, microorganisme vii cu rol benefic pentru sănătatea tractului digestiv, care se regăsesc deja în organismul uman. În perioadele de dezechilibru intestinal, include în alimentație iaurt sau murături. La nevoie, poți apela și la un supliment alimentar cu lactobacili și bifidobacterii pentru o repopulare optimă a florei microbiene.

Probleme cu digestia? Nu mai consuma băuturi carbogazoase sau reci

Un singur pahar poate conține chiar și 35 de grame de zahăr. Nici băuturile reci nu sunt prietenoase cu organismul. Acestea pot să slăbească capacitatea de apărare a corpului în zona cervicală, ceea ce poate însemna o vulnerabilitate la nivel ORL.

O băutură populară de 1 Mai, cu consecințe asupra siluetei și a digestiei, este berea blondă la draft. Aceasta are un indice glicemic mare, stimulează producția de insulină și contribuie la depunerea de țesut adipos. Așadar, limitează consumul la un pahar.

Citește și: Digestia poate fi stimulată

Nu consuma alcool după masă

Cât timp mâncarea este digerată în stomac, nu este recomandat să consumăm și alcool. Dacă ai probleme cu digestia, acesta va înrăutăți lucrurile pentru că face ca alimentele să stagneze în stomac, prelungind procesul de digestie. Astfel, apare balonarea din cauza procesului de fermentație.

Probleme cu digestia? Include mișcare ușoară în programul tău

La 45 de minute după o masă copioasă, este recomandat să ieși în aer liber și să faci puțină mișcare. Astfel, vei susține procesul de digestie și vei ajuta la ameliorarea manifestărilor sindromului colonului iritabil, constipaţia, durerile abdominale sau balonarea. În plus, prin transpiraţia ce apare în timpul efortului fizic se elimină şi o bună parte din toxine.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com