Probioticele sunt bune pentru creier, dispoziție și stomac

Probioticele sunt bune pentru creier, dispoziție și stomac

Probioticele sunt bune pentru creier și nu numai, iar specialiștii le denumesc și psihobiotice, datorită potențialului lor terapeutic.

Știi acea senzație de fluturi în stomac înainte de a face un toast? Sau pierderea bruscă a poftei de mâncare care vine cu dureri supărătoare?

Acesta este creierul care comunică cu microbiomul intestinal, sau științific cunoscut sub numele de axa intestinală.

Este un lucru valabil în ambele sensuri. Microbiomul intestinal poate, de asemenea, să vorbească cu creierul tău.

De fapt, studii recente arată că probioticele vă pot ajuta să vă îmbunătățiți starea de spirit și inteligența.

Unii cercetători le numesc chiar psihobiotice, iar acest lucru se datorează beneficiilor terapeutice pe care le au.

Majoritatea oamenilor le tolerează bine și au o utilizare largă în tratamentul sănătății mintale.

Termenul de psihobiotic a apărut în contextul în care cercetătorii au observat că probioticele pot avea un impact asupra comportamentului.

12 alimente pe care NU trebuie să le mai cumperi! Află de ce

Cum ajută probioticele creierul

Probioticele sunt bacterii vii care ajută la menţinerea unui sistem digestiv sănătos.

Poți spune despre stomac că are un fel de creier. Iată și de ce.

Corpul nostru găzduiește cel de-al doilea creier, sistemul nervos enteric.

Sarcina noastră este să dăm celui de-al doilea creier impresia că totul e bine acolo jos, astfel încât fie bine și pentru creierul numărul unu.

Funcționarea sănătoasă a unuia conduce la o funcționare sănătoasă și a celuilalt.

Acesta este motivul principal pentru a consuma bacterii sănătoase care se găsesc și alimente precum kefir și varză.

Există tulpini probiotice specifice cu mai multe cercetări decât altele, în special tulpinile Lactobacillus și Bifidobacterium (în special tulpinile L. helveticus și B. longum).

Cercetătorii numesc chiar aceste tulpini „psihobiotice” pentru beneficiile lor potențiale terapeutice.

Probioticele au un potențial ridicat spre tratarea depresiei și a altor afecțiuni legate de stres.

Zeama de varză murată: beneficii și contraindicații

Ce știe cu adevărat știința despre probiotice și despre conexiunea cu creierul

– B. longum – poate reduce depresia și anxietatea

– B. bifidum – ajută la generarea de vitamine precum K și B12, poate influența starea de spirit

– B. infantis – ajută la tratarea sindromului intestinului iritabil

– L. reuteri – este cunoscut ca având efect analgezic la șoareci, dar poate crește și excitabilitatea

– L. plantarum – crește nivelul de dopamină și serotonină la șoareci, poate reduce comportamentul anxios

– L. acidophilus – poate reduce colesterolul și susține absorbția de nutrienți

– L. helveticus – șoarecii care au primit acest probiotic au avut o scădere a anxietății.

Încercați toate alimentele probiotice!

Produsele alimentare au adesea un amestec de probiotice – și nu doar un singur tip (deși puteți cumpăra o anumită tulpină sub formă de pilule).

De exemplu, un studiu, publicat în Frontiers of Neuroscience, a arătat că persoanele cu boala Alzheimer care au luat probiotice (un amestec de L. acidophilus, L. casei, B. bifidum și L. fermentum) au prezentat efecte pozitive asupra funcțiilor cognitive putere de învățare și memorie.

Cercetarile sunt în curs de desfășurare cu legătura creier-intestin și cum pot ajuta probioticele.

Dar până acum, munca este promițătoare – și, bineînțeles, nu trebuie să aveți o boală cronică pentru a profita de potențialele beneficii care ajută creierul.

Murăturile – beneficiile lor pentru sănătate

Probioticele – în ce alimente le găsești

Cel mai adesea, ele se regăsesc în alimentele fermentate.

L. plantarum, B. bifidum – în varză murată

L. plantarum – varză kimchi, castraveți murați

B. infantis, B. bifidum sau lactobacillus – iaurt grecesc

Lactobacillus – kombucha

Microbiomul este diferit la fiecare persoană în parte.

Când începeți să adăugați aceste alimente în dieta dumneavoastră, luați-o încet. De exemplu, puteți încerca mai întâi o jumătate de cană de kefir, apoi vedeți cum reacționează corpul la o ceașcă.

Dacă nu aveți disconfort abdominal, experimentați mai multe alimente până când încorporați în dietă, în mod natural, probioticele pe tot parcursul zilei.

Discutați cu medicul specialist dacă le puteți lua și sub ce formă sunt potrivite organismului dumneavoastră.

Probioticele – când se iau

Cel mai indicat moment să iei probioticele este în timpul mesei sau cu 30 de minute înainte de masă.

Probioticele și sănătatea stomacului sunt strâns legate de imunitatea organismului și de capacitatea acestuia de a lupta împotriva infecțiilor și bolilor.

Probioticele creează un filtru intestinal protector împotriva microbilor dăunători.

Ca efecte adverse pot apărea balonarea, rareori și reacții alergice ca mâncărimile, iritațiile, amețeli, înroșirea pielii, etc.

Cere sfatul medicului înainte de a lua probiotice pentru sănătatea sistemului digestiv și imunitar.

Specialistul va decide care este tipul de antibiotic bun pentru tine, dar și doza recomandată.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto