Principalele alimente care te răcoresc vara

Principalele alimente care te răcoresc vara

Când afară este cald avem tendinţa să bem apă rece, un suc sau o bere abia scoase de la frigider. Însă, în realitate, unele produse alimentare ne răcoresc doar pe moment, iar după aceea mai degrabă cresc temperatura corpului.

Atunci când consumăm alimente foarte reci pe moment ne răcorim, dar temperatura internă a corpului scade, iar acesta se apără menţinând căldura la interior. În schimb, alimentele calde sau fierbinţi ne încălzesc intens în primele clipe, iar după câteva minute ne dau o foarte plăcută stare de răcorire pe termen mai lung.

Apa – Consumul de apă este esenţial în procesul de termoreglare al organismului, iar temperatura optimă a apei de băut e bine să fie cu numai câteva grade mai mică decât cea ambientală.

Ceaiul cald – O alegere inspirată este ceaiul cald, în special cel verde, bogat în antioxidanţi, care combate acţiunea radicalilor liberi, în număr mai mare vara din cauza expunerii la soare. De altfel, în ţările orientale cu temperaturi foarte ridicate, ceaiul băut cald sau fierbinte este un obicei zilnic.

Supele – Atât supele de legume, cât şi cele de alge, au acelaşi efect ca și ceaiurile calde asupra organismului. Doar că acestea reuşesc să dea în plus şi senzaţia de saţietate.

Fructele şi legumele – Cele cu un conţinut mare de apă, inclusiv sucurile proaspete de fructe şi/sau legume: castravete, dovlecei, salată verde, varză, broccoli, morcov, spanac, pepene roşu şi galben, roşii, căpşune, mere, pere, cireşe, vişine, ca şi fructele tropicale ca: grapefruitul, portocalele, ananasul, papaya sau bananele.

Lactatele – Iaurtul şi laptele au o capacitate foarte bună de răcorire şi de hrănire a corpului în toate anotimpurile. Sunt variante excelente atât pentru micul dejun, cât şi pentru o gustare sau consumate cu alte alimente la masa de seară.

Ardeiul iute şi menta – Ardeiul iute stimulează transpiraţia, ajutând la răcorirea organismului, iar menta este indicată când e folosită proaspătă în sucurile de fructe şi în salate.

E necesar să reglăm echilibrul hidric!

'În sezonul cald, mai ales în perioadele în care ne expunem la soare este esenţial să ne hidratăm foarte bine. Necesarul de apă al organismului nostru se poate dubla în perioadele de vară, aşa că în afară de a consuma cantităţi crescute de apă putem să ne orientăm spre fructele bogate în apă, care ne ajută să ne reglăm echilibrul hidric şi să asigurăm necesarul de minerale şi de vitamine în corp. De exemplu, dovleceii, castraveţii, roşiile, pepenele, caisele şi ciresele nu doar că ne întăresc organismul cu vitamine şi substanţe nutritive naturale, ci vor optimiza şi echilibrul hidric. Iar fructele de pădure au marele avantaj că au duc în organismul nostru şi mulţi antioxidanţi.' (Cori Grămescu, coach de lifestyle și nutriție, www.cori.ro)

Cori Gramescu

Cori Grămescu

 

 

 

 

 

 

 

 

Credit foto: Flickr.com