Prima zi de școală. Ce rechizite școlare sunt necesare pentru clasa I

Prima zi de școală. Ce rechizite școlare sunt necesare pentru clasa I

De prima zi de școală ne mai despart doar câteva zile. Dacă nu ești la prima experiență de acest gen, alegerea rechizitelor de școală va fi floare la ureche pentru tine. Dacă ești la primul copil și te simți copleșită, entru a fi mai relaxată, noi venim in ajutor cu lista de rechizite necesare pentru clasa I, pe care va trebui să o cumperi.

Încă din cele mai vechi timpuri, prima zi de școală a fost așteptată cu emoții și entuziasm, atât de către cei mici cât și de părinți.

Uneori pregătirile pentru acestă zi se pot dovedi a fi foarte stresante și te poti simți neputincioasă, însă nu îți face griji, pentru orice problemă există soluții.

Pentru mulți copii începutul anului școlar va fi o zi mai specială decât pentru ceilalţi deoarece va fi prima zi de şcoală din viaţa lor. O dată cu acestă zi se încheie perioada în care părintele a reprezentat centrul absolut al lumii copilului, iar de acum înainte viața odorului dumneavoastră va fi invadată cu prieteni noi, un program de viață mai riguros ce aduce o dată cu el și începutul responsabilității copilului, și să nu uităm să menționăm că va fi cuprins de o serie nouă de informații ce îi pot schimba și determina cursul și traiectoria în viață.

Prima zi de școală este întotdeuna o provocare pentru părinți cât și pentru copii. Există câteva reguli pe care părinții trebuie să le urmeze pentru această nouă etapă în viața copilului.

Fie că este vorba de alimentația la școală, de siguranța copilului în drumul acasă-școală, de sănătatea acestuia în timpul programului școlar sau obiceiurile de studiu, iată câteva sfaturi de care trebuie să ții cont:

 

1. Pregatirea psihica a copilului


Prima zi de școală este un moment important atât pentru părinți cât și pentru copii, însă aceasta poate fi copleșitoare și stresantă.

Unii copii sunt încântați de ideea de colegi noi, litere, cifre etc., în timp ce alți copii devin anxioși sau speriați de perspectiva temelor sau a interacțiunii cu persoane noi.

Este esenţial să nu îi transmitem copilului emoţii negative, trăirile noastre nefericite din şcoală. Copiii sunt oglinzile noastre şi pot prelua această atitudine distructivă. Important e să îi arătam copilului că şcoala este o experienţă firească, o ocazie de a întâlni şi de a cunoaşte alţi copii, de a interacţiona şi de a te juca.

Un copil care abia începe școala se poate confrunta cu tulburări de somn sau modificări ale dispoziției, acestea fiind rezultatul impactului emoțional al acestei schimbări din viața lui.

Părinții nu trebuie să se grăbească în a cere soluții și remedii rapide, răbdarea și înțelegerea vor readuce lucrurile la normal.

Este important să vorbim cu copilul zilnic: ce îi place, ce nu îi place, cum apreciază comportamentele colegilor de clasă, cu cine îşi doreşte să fie prieten, cum îl ajută în viaţa de zi cu zi ce a învaţat. Este nevoie, ca părinţi, chiar să fim interesaţi de aceste aspecte, nu să mimăm o falsă curiozitate, pe care copilul o va observa foarte curând, primind astfel mesaje ambivalente care îl fac să se simtă în nesiguranţă.

Este recomandat ca părinții să-și încurajeze copilul și să prezinte aspectele pozitive care rezultă din aceasta nouă etapă, fără a pune presiune. I se vor prezenta avantajele pe care le va avea cu începerea anului școlar, cum ar fi faptul că își va face noi prieteni, va învăța lucruri noi, va desena și practica sport și va putea merge împreună cu colegii în excursii și tabere și va putea desfășura diverse activități școlare cu aceștia.

Trebuie să luăm în considerare una din pricipalele erori pe care o putem comite ca părinte în modul în care gestionăm relaţia copilului cu şcoala.

În România, copilul este atenţionat din timp că odată cu începerea şcolii joaca s-a terminat, că aşteptările sunt mult mai mari şi nu se negociază. În primii ani orice dorinţă a acestuia va fi condiţionată de rezultatele şcolare, ceea ce este total greşit.

Pedeapsa şi chiar recompensa nerealistă sunt cele mai proaste metode însă facile pentru părinţii care nu au timp să se ocupe de copii, metode prin care, cred ei că stimulează copilul să aibă rezultate.

De multe ori în spatele unei diplome de premiul întâi sau olimpiadă se ascunde frustrare, revoltă, confuzie, frică şi dispreţ.

Dincolo de menţinerea unui dialog sincer cu copilul în această perioadă există însă şi o serie de lucruri practice ce pot diminua amplitudinea şi impactul negativ al acestor provocări asupra copiilor în primul rând, dar şi asupra părinţilor şi vieţii de familie în general.

Pentru o traziţie lină de la programul şi activităţile specifice vacanţei la un program şi respectiv activităţi specifice mersului la şcoală avem nevoie de puţină organizare.

Trebuie construit un program zilnic care să includă și activități extrașcolare. De asemenea, nu trebuie uitate orele de joacă, masă și somn necesare copilului. Nu este bine să încărcați programul extrașcolar și să uitați de orele de joacă pe care aceștia le așteaptă cu bucurie și entuziasm.

Astfel, ar fi indicat să refacem rutina de somn a copiilor, potrivită pentru perioada când ei merg la şcoală, ajutîndu-i să se acomodeze treptat la programul de somn din timpul şcolii, şi la fel, dacă copiii au avut un program care includea vizionarea prelungită de emisiuni TV sau jocuri pe calculator, va fi nevoie să îi obişnuim din timp şi treptat cu un program în care aceste activităţi vor fi mult reduse.

În plus, micile detalii, precum mersul împreună pentru cumpărarea rechizitelor şi încurajarea copilului să-şi aleagă singur rucsacul, penarul, caietele pot avea un efect pozitiv.

Încă dinainte de perioda şcolarizării îi putem familiariza pe copii cu lectura, mai ales prin exemplul personal, profitând şi de interesul natural al copilului pentru poveste.

Înainte de începerea anului școlar este recomandat un consult oftalmologic. În acest fel se pot depista problemele pe care copilul dumneavoastră le-ar putea avea.

Nu trebuie să așteptăm începerea școlii pentru a observa dacă copilul vede la tablă, pentru că de cele mai multe ori, chiar dacă copilul sesizează că are probleme cu vederea, nu comunică acest lucru părinților și poate deveni frustrat și să se izoleze de cei din jur pentru că se simte diferit și incapabil de acomodare.

Pe măsură ce se apropie ziua plecării încep îngrijorările. Oare o să fie ok drumul? Oare o să ajungem cu bine la destinație? Dacă ne îmbolnăvim pe-acolo? Dacă am uitat ceva esențial? Dacă ne rătăcim?

Aceste gânduri generează o anxietate anticipatorie, stare pe care cel mai probabil mulți copii o simt pe măsură ce prima zi de școală se apropie tot mai mult. Sub starea generată de începerea școlii, de regulă, se pot ascunde două mari temeri ale copiilor: teama de necunoscut și teama de a fi separați de părinți.

Deși nu există o rețetă magică care să facă să dispară aceste temeri, ele pot fi ușurate dacă le oferim suficiente oportunități de a exprima ceea ce simt și îi îngrijorează și folosim modalități eficiente de a gestiona trăirile lor.

Copiii au nevoie să le ascultăm întrebările și să le răspundem onest și detaliat astfel încât să își poată diminua frica de necunoscut.

Iată câteva întrebări pe care copilul tău le poate avea:

Unde e școala și clasa mea? Cine va fi învățătoarea mea?

'Lasă c-o să vezi când începe școala' e un răspuns cu șanse mari de a-l face și mai anxios. Unele școli organizează Ziua Porților Deschise. Au desemnată o zi în vacanță sau la un sfârșit de săptămână în care oricine poate intra în școală. Profitați de această oportunitate dacă știți că aveți un copil mai anxios și mergeți înainte de începerea școlii să vadă școala și chiar să își cunoască învățătoarea. Dacă școala dumneavoastră nu beneficiază de acest program, încercați să oferiți asigurare copilului că totul va fi bine, ca noua învățătoare va fi perfectă și că orice problemă pe care o va întâmpina la școală, cu siguranță va avea o soluție și rezolvare.

Ce voi face la școală?

'Vei învăța lucruri noi și îți vei face mulți prieteni' e un răspuns vag care are șanse mici să aline temerile copilului. Încercați o abordare mai practică și pragmatică, la acestă vârstă copiii oricum gândesc în termeni concreți, așa că de ce să nu profitați de această caracteristică a lor? Mai bine descrieți-le concret: 'În primul rând, când ajungi la școală te dezbraci, îți pui lucrurile în dulapior după care mergi și te așezi în bancă. Locul tău în bancă ți-l va spune învățătoarea. După care, ca și la grădiniță veți face tot felul de activități. Într-o zi veți cânta, în alta veți picta, etc'. Repetați cu ei aceste lucruri, jucați-vă despre ele, nu doar le povestiți, reduceți astfel nu numai teama de necunoscut, dar îi înarmați și cu competențe pentru a se adapta mai ușor.

O metodă facilă de al introduce în atmosfera școlară este să mergeți și să cumpărați împreună rechizitele și toate lucrurile necesare pentru școală. Pe măsură ce le cumpărați povestiți despre ele, la ce folosesc, când se folosesc, etc.

Cât o să stau la școală?

Părinții știu cel mai bine ce frică se ascunde sub întrebare, frica copiilor de abandon, de a nu fi separați de părinți. Din dorința de a liniști și de a îmblânzi această frică răspunsul e adesea: 'Foarte puțin. Câteva ore. Nici n-o sa-ți dai seama când trec'. Pentru că cei mici nu pot judeca ce însemnă 'câteva ore' e posibil ca ei să-și traducă 'Nu mai vine niciodată după mine'. În aceeași manieră ca mai sus, arătați-le concret cât stau folosindu-vă de două activități:

  • Puteți desena un cerc mare, îl împărțiți în 12 cadrane și colorați acele cadrane corespunzătoare orelor pe care le petrece la școală. Poate nici așa nu înțelege, însă cel puțin are o reprezentare concretă la care să vă puteți întoarce când discutați despre timp și cum se folosește el.
  • Luați un calendar și colorați zilele de luni până vineri. Vor avea astfel o imagine despre când va fi în școală și când va fi acasă cu părinții.

Uneori întrebările denotă mai mult decât teama de necunoscut sau teama de a se separa de părinți.

  • Dacă trebuie să merg la toaletă și nu știu unde e?
  • Dacă merg la toaletă și nu mai știu unde să mă întorc?
  • Dacă nu va dori nimeni să se joace cu mine?
  • Dacă alunec și cad iar ceilalți râd de mine?

La baza acestor îngrijorări stau mecanisme deficitare de adaptare la situații noi sau un temperament mai retras, mai prudent. Capacitatea de a ne adapta la situații noi diferă extrem de mult de la o persoană la alta. Este una dintre trăsăturile de temperament cu care ne naștem și drept urmare e destul de impermeabilă la schimbare. Modul în care exprimăm această lipsă de capacitate de adaptare e foarte diferit:

  • Unii copii pot să plângă cu disperare, pot să aibă accese de furie și chiar să revină la comportamente 'de bebeluș' care credeați că au trecut demult.
  • Alții se pot retrage în ei și refuză să vorbească sau să participe la viața de familie.

Dacă apar astfel de comportamente, înarmați-vă cu răbdare. Ignorați comportamentele, nu încercați să îl faceți să se simtă și mai rău luându-l peste picior dacă începe să ude patul, să vorbească ca un bebeluș sau să aibă crize de furie ca la 2-3 ani. Nici nu vă opriți să vorbiți despre școală în speranța că poate 'uită'. Continuați să povestiți și să mențineți o atitudine pozitivă despre școală.

Uneori știm și vedem în comportamentul lor că le e teamă. Dar ei nu pot formula în cuvinte temerile lor. Chiar și atunci îi putem ajuta, chiar și temerile nespuse pot fi îmblânzite sau descoperite:

  • La 6-7 ani cât au când încep școala copiii încă se joacă cu păpuși sau alte personaje, jucării de pluș. Uitați-vă peste întrebările de îngrijorare de mai sus și încercați să le aduceți la suprafață în jocul cu plușurile.
  • Împărtășiți temerile voastre din prima zi de școală. Povestiți-le experiența voastră. Dacă nu vă amintiți, inventați o experiență. Dar nu povestiți doar despre frica ce-ați avut-o, povestiți neapărat despre cum ați rezolvat frica, după care puteți continua în ideea formării de abilități sociale: cum să își facă prieteni, cum să inițieze o conversație, etc.
  • Citiți împreună cărți care vorbesc copiilor despre prima zi de școală. Poate fi un bun punct de plecare pentru discuții despre prima zi de școală.

Pentru ca impactul emoțional să fie cât mai redus, copilul trebuie implicat în toate activitățile care presupun pregătirea pentru școală: achiziționarea rechizitelor, a hainelor, acomodarea la noul program de somn, ohinha li joacă, vizitarea în prealabil a școlii șă dacă este posibil, cunoașterea sălii de clasă și a învățătoarei.

 

2. Achiziționarea rechizitelor școlare necesare


Începi deja să te ingrijorezi că ai de cumpărat o groază de rechizite, iar prima zi de școală se apropie cu pași repezi? Nu te panica! Iată o scurtă listă cu tot ce trebuie să faci astfel încât va fi usor si rapid să faci cumpărăturile pentru începutul anului școlar.

Sfătuiți-vă

Înainte de a pleca la cumpărături, sfătuiește-te împreună cu cel mic în legătură cu rechizitele pe care și le dorește și de care are nevoie. Pentru o experiență plăcută, îl poți lua la cumpărături cu tine, însă ai grijă să îi spui înainte ce inculde lista și că nu poate pune în coș chiar toate caietele, creioanele și pixurile pe care și le dorește.

Ar fi bine să vă uitați înainte și pe intern, pentru a descoperi ce oferte sunt pe piață, dacă acest lucru ți se pare comod, piți chiar face comanda online.

Nu trebuie să cumperi tot

Nu este nevoie să cumperi toate rechizitele de care știi că va avea nevoie cel mic. În primul rând riști ca produsele pe care le-ai ales tu să fie diferite de ceea ce se cere în primele săptămâni de școală. Există posibilitate ca odorul tău să vadă la ceilalți colegi anumite modele pe caiete sau pixuri care sunt mai bune sau mai haioase decât ce are el. I-ai strictul necesar pentru primele zile de școală și așteaptă să vezi de ce are nevoie cu adevărat, înainte să pleci din nou la cumpărături.

Cumpără următoarele rechizite școlare

  1. Manuale – dacă abia începe școala, vorbește cu învățătoarea sau cu directorul școlii pentru a afla ce manuale trebuie să cumperi.
  2. Caiete normale și speciale. În primii ani de şcoală se folosesc unele caiete speciale destinate pentru a-i învăţa pe cei mici să scrie frumos şi organizat. Vorbește cu învățătoarea sau profesorii și asigură-te că i le achiziţionezi pe cele potrivite. Poate ar fi bine să amâni puțin cumpărarea lor după începerea școlii.
  3. Creioane, pixuri, stilou – rechizite școlare absolut necesare, dar și cele mai ușor de pierdut și de stricat…

Rechizitele școlare necesare pentru clasa I pentru micii artiști

  1. Creioane colorate , carioci, acuarele (poţi încerca varianta care se poate curăţa la maşina de spălat).
  2. Foarfeci – în clasele mici, se cere deseori folosirea unor foarfeci pentru confecţionarea anumitor obiecte, deseori fiind vorba de foarfeci pentru hârtie. Majoritatea acestora sunt create pentru copii dreptaci, însă dacă ştii că cel mic are predilecţie în a folosi mâna stângă, este de preferat să cauţi o foarfecă specială pentru stângaci.
  3. Îmbrăcăminte specială pentru micul artist. Fie că îi iei un șorț special sau îi dai un tricou mai larg, vei reuși să-i protejezi hainele la orele de desen. Nu va mai trebui să te chinui să scoți petele.
  4. Lipici. Batonul de lipici este mult mai indicat pentru copii mici decât este lipiciul lichid. Este mult mai uşor de ţinut în mână şi nu există riscul ca aceştia să îşi lipească degetele între ele.
  5. Gume de şters – esenţiale pentru şcolari. Aceste rechizite școlare ar trebui să existe în orice penar întrucât nu se ştie niciodată când este cazul să corecteze o greşeală mică înainte să o vadă învăţătoarea. De asemenea, cele care se ataşează la creioane sunt o idee bună. Există mai puţine riscuri de a le pierde.
  6. Foi – în general, învăţătorii cer ca elevii să aducă la şcoală coli pentru anumite proiecte sau teme. Uneori pot fi albe, alteori de diferite culori sau liniate în diferite modalităţi.
  7. Dosare. Pentru a nu pierde foile suplimentare, deseori este nevoie de dosare. Astfel, cei mici vor învăţa să îşi organizeze munca pe diferite categorii şi să aibă grijă să nu se piardă rezultatele obţinute cu multă trudă.
  8. Ascuţitoare.

Alte lucruri necesare pentru prima zi de școală

  1. Ghiozdan. Copii au nevoie de un ghiozdan de calitate, care să aibă compartimente suficiente pentru toate necesităţile acestora. Este ideal să găseşti un ghiozdan cu mai multe compartimente. Neapărat, trebuie să aibă două barete și să poată fi purtat în spate.
  2. Penar. O idee bună este ca cei mici să îşi aşeze stilourile, creioanele colorate și alte rechizite într-un loc sigur. De aceea un penar sau o cutiuţă de plastic reprezintă o rezolvare a problemelor pentru toată lumea. Tu te asiguri că nu le împrăştie în tot ghiozdanul, în timp ce el/ea le va găsi mereu la locul lor.
  3. Cutie pentru mâncare. Gustarea trebuie să fie pusă într-un loc care să-i păstreze calitatea. Astfel, o cutiuţă sau o sacoşă termoizolantă va rezolva problema, păstrând sendviciurile sau fructele proaspete.
  4. Sticlă de apă. Pentru copii, sticla normală de apa poate pune deseori probleme din cauza modalităţii acesteia de închidere. De aceea, o sticlă de apă specială pentru copii îi va proteja de dezastrul de a se trezi cu toate lucrurile ude în ghiozdan. În plus, dacă are şi o poză cu personajele din desenele lor preferate, cu atât vor fi mai multe şanse să bea apă mai des.
  5. Șerveţele. Nu trebuie să lipsească din ghiozdanul celor mici pentru că nu se ştie niciodată când se vor murdări pe mâini sau vor avea nevoie să îşi sufle năsucul.
  6. Dezinfectantul de mâini sau şerveţele antibacteriene. Oricare dintre aceste variante funcţionează. De asemenea, el poate folosi şerveţelele antibacteriene pentru a-şi curăţa banca sau pentru a preveni împrăştierea bacteriilor care cauzează deseori răceli.

Când pleci la cumpărături pregătește-te psihic și fizic. Poate fi stresant și obositor, dare este o experiență unică în viață. Cu o listă bine pusă la punct, ve-ți depăși momentul cu brio și copilul dumneavoastră se va bucura de rechizite și materiale de calitate.

 

3. Alegerea unui ghiozdan potrivit


Ghiozdanul este unul dintre cele mai importante materiale fără de cale prima zi de școală nu poate începe. El este important și de nelipsit în ȚgarderobaȚ micuțului tău.

Ghiozdanul trebuie să fie adaptat perfect înălțimii copilului tău, să țină cont de posibilitățile fizice ale acestuia, eventual chiar să fie înlocuit cu unul tip troler.

Greutatea ghiozdanului școlar poate cauza probleme serioase de sănătate. Modificarea poziției corpului din cauza greutății pe care o suportă umerii, durerile de spate, de gât sau de umeri, corelate cu greutatea prea mare, sunt aspecte pe care un părinte ar trebui să le ia în considerare în alegerea ghiozdanului perfcet.

Ce afecțiuni poate genera o greutate prea mare a ghiozdanului?

O greutate prea mare pe care trebuie să o suporte spatele copilului poate cauza compresia coloanei vertebrale.

Corpul are tendința să se aplece în față și poate cauza curbarea părții superioare a spatelui.

Același risc există dacă școlarul își duce ghiozdanul doar pe un umăr sau îl înlocuiește cu o geantă de umăr.

Dacă ghiozdanul are bretelele prea strâmte, acest fapt poate să cauzeze dinsconfort sau chiar durere de umeri. În același timp, poate să afecteze nervii și circulația și să crească riscul senzației de amorțire sau de slăbiciune în brațe și mușchi.

Măsuri recomandate pentru a combate riscurile cauzate de greutatea ghiozdanului:

  • Greutatea ghiozdanului nu trebuie să fie mai mare de 15% din greutatea copilului
  • Cele mai grele cărți ar trebui așezate în spatele ghiozdanului, urmate de cele mai ușoare. Trebuie să existe o proporție corectă a distribuirii greutății obiectelor în ghiozdan
  • Pentru mai mult confort se recomandă ca spatele ghiozdanului să fie căptușit
  • Bretelele ghiozdanului trebuie reglate corect pentru ca greutatea să nu apese mai mult într-o parte a corpului
  • Pentru a evita afecțiuni ale spatelui în cazul unei greutăți foarte mari, se recomandă ghiozdanul cu rotile

În cazul în care copilul simte durerile de spate sau de umeri, iar poziția corpului îi este afectată vizibil, consultați un medic de specialitate.

 

4. Mersul de acasă la școală


Mersul de acasă la școală trebuie să includă câteva reguli.

În cazul în care îl duceți cu mașina personală, copilul trebuie să știe că trebuie să poarte centura de siguranță.

Dacă va merge cu transportul în comun, trebuie să îi explicați câteva reguli de conduită și siguranță, cum ar fi:

să se asigure asupra altor mașini
să folosească centurile de siguranță
să se urce în mijloculd e transport în locul și ora indicată

Dacă școala este aproape și școlarul va parcurge traseul către, respectiv dinspre școală, singur sau însoțit de un alt adult, e foarte important să îi explicați principalele reguli de traversare a străzii și orientare în spațiu.

Momentul în care decideți că școlarul este pregătit să meargă neînsoțit la școală, trebuie să aveți în vedere capacitatea sa de a se descurca singur la trecerea străzii (trebuie educat să traverseze doar prin locurile special amenajate și semnalizate) și de a-și lua măsuri de precauție ( trebuie învățat să se uite stânga-dreapta după mașini, chiar și biciclete, înainte de a traversa).

 

5. Alimentația la școală


Alimentația copilului tău la școală este foarte importantă și nu trebuie neglijată. Gândește-te că nu îl mai poți verifica și controla, ori de câte ori dorești, ca atunci când era acasă.

Trebuie să te asiguri, că prin pachețelul de prânz, îi furnizezi copilului tău aportul necesar de vitamine si proteine. De asemenea, masa de dimineață este esențială, așa că nu îl lăsa pe copilul tău să plece la școală nemâncat. Alimentația este foarte importantă mai ales în noua etapă de dezvoltare. Acest lucru poate duce la apatie, oboseala și lipsa de concentrare și capacitatea redusă de a fi receptiv și a învăța.

Pentru a evita snack-urile sau dulciurile necontrolate în timpul programului școlar, oferă-i copilului tău la școală fructe și suplimente alimentare pentru a putea să le mănânce în pauză dacă i se face foame.

Igiena înainte de masă este foarte importantă. În primii 6-7 ani de viață, ai putut să îi observi și să îi corectezi fiecare acțiune. Însă o dată cu începerea școlii, nu vei mai avea posibilitatea de a controla fiecare aspect din viața lui, mai ales în timpul programului școlar când acesta nu este lângă tine.

Un aspect important al acestor activități și acțiuni este igiena. De-alungul anilor, fiind lângă tine, l-ai putut edu ca ușurință în taina igienii, orale și corporale. Însă la școală, fiind antrenat cu noii colegi și de multitudinea de informații, acesta poate uita că igiena este importantă.

Părinții trebuie să îți educe copiii să se spele pe mâini înainte de masă, să nu folosească servetele, posoape în comun cu alți copii, deoarece aceasta este o modalitate foarte rapidă de a lua diferiți viruși.

Copilul trebuie să fie încurajat să folosească toaleta școlii, de asemenea trebuie instruit cum și când se folosește.

 

6. Stabilirea programul de lecții și activitățile extrașcolare


Stabilirea programului de lecții și activități extrașcolare este necesară pentru a găsi un echilibru și timpul necesar pentru realizarea tuturor activităților ale copilului și pentru ai asigura acestuia un program de somn necesar și corespunzător.

E important să stabiliți un program de realizare a temelor și activităților școlare, pentru ca acesta să nu fie suprasolicitat și să poată avea timp liber și pentru joacă și distracție, că până la urmă este încă un copil, iar schimbarea bruscă de la copilărie la responsabilitate se poate dovedi a fi stresantă pentru copil.

Dacă până acum copilul dumneavoastră nu a avut nicio restricție în ceea ce privește utilizarea televizorului, a computerului sau a jocurilor pe calculator sau console, acum trebuie să gestionați timpul astfel încât, acesta, să nu resimtă trecerea bruscă de la accesul total la aceste activități, la lipsa lor totală. Trebuiesc stabilite niste pauze meritate și un program de acces la televizor și calculator.

Nu lăsa prima zi de școală să te ia prin surprindere, iar pe copilul tău nepregătit cu toate rechizitele, hăinuțele și accesoriile necesare pentru noul an școlar.

Organizează-te din timp, fă lista cu lucrurile necesare pentru școală și cu tot ce mai ai de pus la punct până când va suna pentru prima oară clopoțelul.

 

Citește și:

Cum îți pregătești emoțional copilul pentru prima zi de școală

(Publicitate) Ce rechizite si articole scolare gasesti in oferta unui magazin de papetarie si birotica?

Cât costă prima zi de școală. Un român dă, în medie, 13 % din salariu pentru rechizite