Cum previi osteoporoza cu ajutorul alimentației

Previi osteoporoza consumând produse lactate

Specialiştii spun că osteoporoza a devenit o problemă de sănătate publică, ce afectează 200 milioane de oameni din întreaga lume. Aceasta este o afecţiune care „atacă” oasele şi se caracterizează prin reducerea treptată a masei osoase. Învață cum să previi osteoporoza.

După 40 de ani, osteoporoza este o amenințare pentru majoritatea femeilor. Cu un consum optim de calciu și vitamina D, dar și cu practicarea regulată a mișcării, ea poate fi prevenită. Femeile ar trebui să aibă un aport de aproximativ 1,200 mg de calciu pe zi. Astfel, previi osteoporoza.

De ce apare osteoporoza?

Osul este un ţesut viu, iar scheletul osos este într-un proces continuu de formare şi distrugere. Osteoporoza apare prin dezechilibrul celor două mecanisme: fie prin creşterea distrugerii, fie prin scăderea formării de ţesut osos.

Cum previi osteoporoza prin alimentație

Pentru ca să previi osteoporoza, ar trebui să consumi produse lactate, sardine, legume cu frunze verzi (varză, broccoli etc.), melasă, fructe uscate (mai ales prune) etc. Vitamina D ajută la fixarea calciului pe oase. O poți găsi în ouă, somon, sardine, pește spadă și anumite alimente cu adaos de vitamina D (cereale, lapte, suc de portocale). Corpul produce și el vitamina D, atunci când îți expui fața și mâinile la soare. Este nevoie doar de 10-15 minute zilnic pentru a-ți face necesarul.

Ai deja osteoporoză? Află care este tratamentul naturist împotriva osteoporozei!

Consumul de lapte asigură necesarul de calciu

Consumul de lapte asigură necesarul zilnic de calciu în organism şi îi întăreşte structura osoasă. Datorită valorii sale nutritive, este numit şi sângele alb'. Are peste o sută de substanţe nutritive necesare vieţii omului, respectiv 20 aminoacizi, peste 10 acizi graşi,
4 feluri de lactoze, 25 vitamine, peste 45 elemente minerale şi proteine.

Laptele e o foarte bună sursă de calciu. Apor–tul de calciu e important pentru prevenirea şi stoparea osteoporozei, mai ales că osul pierdut nu mai poate fi recuperat, oricât vei creşte cantitatea de calciu ingerată. Pentru adulţi, se recomandă un aport de 1.000 mg calciu/zi, iar pentru femeile aflate în postmenopauză şi bărbaţii trecuţi de 65 de ani, acesta va fi de 1.500 mg/ zi.

Laptele previne bolile oaselor

De fapt, laptele este foarte important pentru prevenirea bolilor oaselor deoarece, pe lângă aportul de calciu pe care îl aduce, el reprezintă şi o sursă importantă de proteine, vitamine şi minerale. În plus, mai conţine şi fosfor, un element esenţial pentru sănătatea sistemului osos.

Osteoporoza nu este o stare normală pentru vârsta a treia, aşa că învaţă să previi această afecţiune. Printr-un regim de viaţă sănătos eviţi topirea' ţesutului osos. Așa că asigură-te că ai o alimentație și un stil de viață care previne osteoporoza.

Citește mai multe despre osteoporoză în dicționarul medical!

Sursa foto: 123rf.com