Cea mai bună poziție de somn. Argumente pro și contra

Cea mai bună poziție de somn. Argumente pro și contra

Pentru fiecare dintre noi, cea mai bună poziție de somn este cea în care ne simțim complet relaxați și adormim imediat. Numai că fiecare poziție are beneficiile, dar și riscurile ei. Află care sunt acestea și cum te poți odihni mai bine.

Numeroase studii clinice au demonstrat că cea mai bună poziție de somn este întins pe spate. În felul acesta, coloana se menține cât mai dreaptă, iar musculatura se relaxează.

Surprinzător este că cei mai mulți dintre noi nu reușim să ne relaxăm în această poziție și dormim fie pe burtă, fie într-o parte.

Iată care sunt avantajele și dezavantajele celor mai frecvente poziții de dormit.

Cea mai bună poziție de somn: pe spate!

Dormitul pe spate, poziția cea mai recomandată de medici

Dormitul pe spate, poziția cea mai recomandată de medici

Pro:

Ajută mușchii spatelui și ai gâtului să se relaxeze. Păstrează coloana într-o poziție firească, mai ales dacă dormi pe o saltea ergonomică sau fermă. Reduce presiunea asupra organelor interne.

Contra:

Favorizează apneea și sforăitul în cazul persoanelor care au probleme de respirație.

Pot apărea dureri în regiunea lombară, dacă rămâi nemișcat în această poziție mai multe ore pe noapte.

Dacă dormi pe spate cu mâinile deasupra capului, vei resimți durere a doua zi la nivelul umerilor și al brațelor.

Soluția:

Pentru persoanele care resimt dezavantajele dormitului pe spate, care suferă de apnee sau au dureri lombare, medicii recomandă să schimbe poziția și să doarmă și pe partea stângă. De asemenea, o pernă mică sub genunchi poate reduce durerile lombare.

Poziția de somn într-o parte

Dacă dormi într-o parte, te relaxezi cel mai bine

Dacă dormi într-o parte, te relaxezi cel mai bine

Pro:

Este, poate, cea mai frecventă poziție de somn și este benefică pentru cei care sforăie și care suferă de apnee, dar și pentru cei care au dureri de spate și de ceafă.

Medicii recomandă dormitul pe partea stângă deoarece favorizează circulația sângelui către inimă, ușurează digestia peste noapte și reduce refluxul gastric.

Contra:

Deși digestia este ușurată, când dormi pe partea stângă, sunt supuse presiunii organe vitale precum plămânii și rinichii.

Dacă dormi pe partea dreaptă, este posibil să suferi de arsuri la stomac.

Alte dezavantaje ale dormitului într-o parte sunt legate în mod special de femei. Specialiștii spun că această poziție duce la lăsarea sânilor și afectează tenul, deoarece stai ore întregi cu obrazul îngropat în pernă.

Soluția:

Medicii spun că este bine să dormim mai degrabă pe partea stângă, dar să ne sprijinim abdomenul pe o pernă fermă și să punem sub cap o pernă ergonomică.

Poziția de somn pe burtă

Dormitul pe burtă are cele mai multe dezavantaje pentru organism

Dormitul pe burtă are cele mai multe dezavantaje pentru organism

Pro:

În afară de faptul că unele persoane care dorm pe burtă încetează să mai sforăie, această poziție nu are alte avantaje pentru corp.

Contra:

În schimb, are o mulțime de dezavantaje, fiind considerată cea mai nepotrivită poziție pentru somn.

Dormitul pe burtă obligă coloana să se arcuiască într-o poziție nefirească, dă dureri de ceafă și de spate și provoacă probleme de respirație în timpul somnului.

Ea supune mușchii abdomenului, dar și articulațiile genunchilor unei presiuni dureroase.

Soluția:

Dacă îți place în mod deosebit să dormi pe burtă, cel mai bine ar fi să îți cumperi o saltea foarte moale, care să se muleze după poziția corpului tău. Cu toate acestea, medicii recomandă să renunțăm la această poziție de somn.

sursa foto: 123rf.com