Poziția în somn dictează starea de sănătate

poziția în somn pe spate

Poziția în somn controlează starea de sănătate. Cine s-ar fi gândit la așa ceva? Și nu calitatea sau cantitatea somnului, ci felul în care ne odihnim pe parcursul nopții.

Se știe deja că avem nevoie de minimum 8 ore de somn pe noapte. Ca să beneficiem de o stare bună de sănătate. Unele dintre bolile cu consecințe grave pe termen lung, precum depresia, obezitatea sau diabetul, au fost puse deja pe seama lipsei de somn. Dar cui i-ar fi trecut prin minte că are probleme cu circulația sângelui pentru că doarme pe burtă? Sau că are arsuri la stomac pentru că doarme pe partea stângă? Ei bine, poziția în somn are un rol important.

Și-așa-i rău, și-așa nu-i bine

E drept că stresul, adolescența și menopauza, menstruația, mesele prea bogate seara, abuzul de alcool, anumite medicamente și boli cronice sunt cauze ale somnului insuficient. În urma unor investigații specifice, se pot depista peste 80 de tipuri de tulburări de somn, de la somnambulism, la sindromul picioarelor neliniștite și bruxism. Cum se doarme cel mai bine? Pe spate, ar spune majoritatea specialiștilor. Numai că, pe lângă multitudinea de beneficii, această poziție are și dezavantaje: accentuează sforăitul, apneea în somn și refluxul gastroesofagian. Pe de altă parte, coloana se simte cel mai bine în somnul pe spate, gâtul este relaxat iar tenul se ridează mai greu.

Cel mai rău este să dormi pe burtă. Deși vei beneficia de o digestie mai bună și de calmarea durerilor menstruale, respirația îți va fi afectată, gâtul se încordează, coloana are de suferit. Mai mult, presiunea asupra sânilor are consecințe pe termen lung. La fel de rău, deși foarte confortabil, este dormitul pe o parte, cu genunchii la piept, ca-n burta mamei. Respirația este afectată, la fel ca și spatele și gâtul. În plus, face ca sânii să se lase mai devreme decât ar trebui. Cel mai indicat ar fi somnul pe o parte, de preferat pe dreapta. Numai că, dacă suferi de arsuri gastrice, această poziție trebuie evitată. Somnul pe partea stângă pune presiune pe ficat, plămâni şi stomac și obosește inutil inima. Totuși, gravidelor le este recomandat somnul pe stânga pentru o circulație mai bună a sângelui.

În pielea goală, e perfect

Studii recente arată că dormitul în pielea goală aduce numai beneficii. Reglează secreția hormonilor de stres și, implicit, tensiunea arterială, colesterolul, imunitatea și pofta de mâncare. Somnul este mai odihnitor, mai profund, mai plăcut. Sporește secreția de hormoni anti-îmbătrânire și sexuali, îmbunătățește calitatea pielii. Cei ce dorm dezbrăcați sunt mai fericiți și au o încredere mai mare în ei.

Poziția în somn afectează sânii

„Chiar dacă, la majoritatea femeilor, sânii se dezvoltă între 10 și 18 ani, sunt cazuri în care pot crește chiar pâna la 20 sau 30 de ani. De aceea se impune multă atenție pentru a le păstra fermitatea mai mult timp. Dincolo de durerile de umeri și gât pe care le poate provoca, afecțiuni ale coloanei sau pur și simplu zile proaste, poziția de dormit determină pierderea elasticității pielii care acoperă sânii. Cel mai puțin benefic pentru sâni este dormitul pe burtă. În cațiva ani, le va schimba forma. Și dormitul pe o parte este periculos, provocând pierderea fermității. Practic, în timpul somnului, sânii atârnă, iar ligamentele care îi susțin se întind. De aceea, vă recomand să dormiți cu o pernă sub sâni, care să le ofere suportul necesar.', spune dr. Vangelis Vasalos, chirurg estetician, Metamorphosis Center.

Sursa foto: Shutterstock