Porţia de peşte şi de fructe de mare

Porţia de peşte şi de fructe de mare

Obiceiurile alimentare se reflectă în energia pe care o ai, în starea generală de sănătate şi în menţinerea pe termen lung a unei greutăţi normale. Îţi prezentăm cele mai bune tipuri de pește și fructe de mare şi cantităţile recomandate.

Peştele şi fructele de mare sunt alimente importante pentru sănătatea organismului, motiv pentru care nu trebuie să lipsească din meniul săptămânal. Peştele reprezintă o sursă foarte bună de proteine de calitate, cu o valoare nutritivă mare şi un profil echilibrat de grăsimi. De asemenea, este esenţial să acordam o atenţie sporită sursei de provenienţă a peştelui cumpărat, să fie de captură, nu de cultură şi să fie pescuit în ape cât mai nepoluate. Între speciile indicate pentru consum sunt peştii de dimensiuni mici, ca sardine, macrou, hering, biban, dar şi pastrav, somon de Atlantic ori şalău.

Apoi, fructele de mare, cum sunt creveţii, caracatiţa, scoicile sunt considerate delicatese şi sunt bune inclusiv în dietele de slăbire, cu rezultate foarte bune. Prepararea acestora trebuie să fie făcută corespunzător şi, de asemenea, este esenţial ca fructele de mare să fie mâncate în cantităţi moderate. Explicaţia constă în faptul că ele se digeră destul de greu şi pot reprezenta un stres asupra ficatului, dacă sunt consumate în exces. Ca o regulă generală, fructele de mare pot fi incluse în meniu de una până la de trei ori pe săptămână fără probleme, câtă vreme nu sunt prăjite la temperaturi înalte, în ulei încins, şi se respectată cantitatea indicată de proteine pe zi.

Pangasius este pe ”lista neagră”

Despre peştele pangasius au fost şi continuă să fie controverse. ”Este crescut în ape extrem de poluate, cu o creştere forţată, accelerată, bazată pe hrană concentrată, hormoni şi antibiotic. Nu îl recomand pentru consum în programele mele de dietă”, spune tehnicianul în nutriţie Cori Grămescu.

Peştele oceanic este o alegere bună

Spre deosebire de pangasius, peştele oceanic se numără între tipurile indicate, singura menţiune fiind să nu fie o alegere exclusivă. Cea mai bună soluţie este de a alterna între ton, somon, rechin sau halibut cu macrou, hering, sardine ori sprot. În acest fel nu există pericolul de a consuma cantităţi semnificative de metale grele prin ingestia de peşte oceanic mare, aflat la vârful lanţului trofic.

Cantitatea corectă: maximum 200 g

Cori Gramescu

Cori Gramescu

 ”Porţia nu trebuie să depăşească cantitatea recomandată de proteine pentru o masă, ceea ce înseamnă că este bine să nu se consume mai mult de 200 de grame de peşte sau de fructe de mare. Excesul de proteine nu este benefic pentru organism, asa ca este important să nu ne suprasolicităm rinichii cu proteine, fie ele din peşte sau carne roşie.” (Cori Grămescu, tehnician în nutriţie, www.cori.ro)

 

Loading...