Există variante delicioase și sănătoase atunci când vine vorba despre pofta de dulce. Alege-le pe cele care conţin mai puţine zaharuri și grăsimi, iar toppingul poate fi constituit din fructe proaspete.

Un fruct proaspăt

Este bine să ne limităm la câteva produse dulci pe săptămână pentru a nu lua în greutate. Sau poţi să le înlocuieşti cu fructe. Bananele sunt o opţiune hrănitoare și dulce. De asemenea, merele, mandarinele, portocalele, kiwi, fructele de pădure sunt sănătoase şi cu puţine calorii. Poți adăuga deasupra lor și un praf de scorțișoară.

Ciocolata cu un conținut ridicat de cacao

O cantitate rezonabilă de ciocolată neagră, cu un conţinut mare de cacao, nu reprezintă un pericol pentru siluetă. Se numără chiar între produsele benefice pentru organism deoarece are efect antioxidant. Câteva pătrăţele de ciocolată (3-4 buc.) pot fi dulciuri prietene, pe care te poţi baza, fără teamă că te vei îngrăşa.

Shake dulce natural

Îţi poţi satisface pofta de dulce consumând un suc natural de fructe sau un shake proaspăt. Storci câteva portocale, grepfrut, mandarine sau faci alte combinaţii, inclusiv cu banane, pe care le amesteci în blender şi vei obţine un produs sănătos care te va încărca cu energie.

Dulciuri cu puține calorii

O mulţime dintre gustările tale preferate există şi în porţii mici, așa că dacă vrei o prăjitură, alege varianta mini. Mai poţi alege batoane pentru slăbit, dar nu zilnic, sau o linguriţă, două de miere.

 

Pofta excesivă de dulce poate avea cauza într-o tulburare emoțională

”Este normal să preferăm gustul dulce, însă este anormal să nu ne putem abţine în fața unor preparate dulci. De cele mai multe ori, pofta incontrolabilă de dulce este efectul unui regim alimentar dezechilibrat (dar nu lipsa unui anumit aliment sau nutrient generează această problemă, ci contextul general al alimentatției), precum și a unor tulburări emoționale, pe care unele persoane încearcă să le rezolve prin consumul dulciurilor, care le oferă o plăcere rapidă, însă de scurtă durată și care nu rezolvă problemele de fond. Trucurile pentru păcălirea poftei de dulce nu funcționează decât uneori. Cine vrea să scape de această problemă trebuie să își reevalueze alimentația, să și-o echilibreze și să își permită din când în când consumarea unor alimente dulci, însă în cantități moderate și de preferat cu conținut cât mai redus de zaharuri simple, aşa cum este zahărul”. (Dr. Șerban Damian, Nutriționist sportiv acreditat CIO, Centrul de Nutriție Superfit).

Dr. Serban Damian poza nou mic

Dr. Șerban Damian

Credit foto: