Cum se depistează colesterolul mare

Este necesară și efectuarea unor teste specializate, precum un test genetic pentru determinarea mutației genetice și teste ale fibroblastelor pentru a vedea modul în care organismul absoarbe colesterolul. Dacă este depistată la timp această problemă, se reduce riscul de boli cardiovasculare, care este de 20 de ori mai mare la persoanele care suferă de hipercolesterolemie familială. În caazul acesta, trebuie să faci tot posibilul pentru ca nivelul colesterolului să scadă.

Când trebuie să-ți faci probleme

Un total de 300 mg/dl la adulți și mai mare de 250 mg/dl la copii semnalează un risc de a dezvolta și alte afecțiuni. În ceea ce privește nivelul LDL- colesterolului, este alarmant un nivel mai mare de 160 mg/dl la copii și peste 190 mg/dl la adulți.

De ce este important să verifici

În formele severe, boala este prezentă încă din copilărie, doar că persoanele afectate nu prezintă niciun fel de simptom până în jurul vârstei de 30-40 de ani, atunci când apar bolile de inimă. Se poate ajunge până la deces dacă nu se cunoaște problema și nu este tratată la timp.

Ce e de făcut

Odată ce a fost diagnosticată o persoană, este bine să fie testați și ceilalți membri ai familiei. În ceea ce privește bolnavul, este nevoie ca el să țină boala sub control printr-un stil de viață adecvat și printr-un tratament care să ducă la scăderea nivelului de colesterol. Va fi nevoie să țină o dietă. Alimentele care conțin grăsimi saturate vor fi evitate (slănină, untură, organe, carne grasă, mezeluri grase, mâncare de tip fast-food, sardele, crustacee, frişcă, brânzeturi grase, maioneză, gălbenuş de ou, produse de patiserie și cofetărie cu zahăr rafinat, îngheţată, băuturi îndulcite cu zahăr, alcooluri tari). Sunt recomandate fructele proaspete și uscate, legumele crude, carnea slabă (pui, curcan, viţel, peşte) preparată prin fierbere, lapte degresat cu max. 1,5% grăsime, iaurt, caş, urdă, brânză dietetică de vaci, uleiuri vegetale – mai ales de măsline, pastele făinoase și cereale (mai ales din făină integrală). Dacă nu există alte restricții, un pahar de vin roșu pe zi ajutor. Sportul și mișcarea nu ar trebui să lipsească. În medie, ar fi bine să facă o jumătate de oră pe zi de exerciții fizice ușoare.

Nu trebuie să renunți la micile plăceri ale vieții

Ciocolata neagră conține flavonoide și antioxidanți care ajută la scăderea colesterolului ”rău”. Doar că trebuie mâncată cu moderație (una-două pătrățele pe zi) pentru că are și grăsimi saturate. Ar fi bine să alegi varianta fără zahăr. Ai mai putea găti propriile rețete cu cacao și fără zahăr sau grăsimi saturate. Un alt deliciu anticolesterol este vinul roșu care conține resveratrol, o substanță care se găsește în struguri și care poate preveni îngroșarea vaselor de sânge și scad nivelul colesterolului. Totuși, prea mult alcool poate dăuna. Așa că un pahar după masa de seară ar fi suficient.

Sursa foto: 123rf.com / lithian