De ce ai picioarele umflate și cum te poți trata

De ce ai picioarele umflate și cum te poți trata. Femeie gravidă cu picioarele umflate stă pe canapea

Umflarea picioarelor este un simptom relativ frecvent, mai ales la femei. Nu este o boală în sine, dar poate fi un simtom al unei afecțiuni. De multe ori, este vorba doar de circumstanțe: faptul că ai stat prea mult în picioare sau ai mers foarte mult. Află de ce ai picioarele umflate pentru a preveni această problemă.

Atunci când fluidele se acumulează în țesuturi, se formează edemul (picioare umflate). De obicei, dacă nu este vorba de afecțiuni, se remediază singur, dar pentru că este neplăcut, încearcă anumite remedii pentru a grăbi vindecarea lui. Dacă situația nu se schimbă sau apar și alte simptome, ar fi bine să mergi la medic.

Citește și: Ai problemele cu picioarele vara? Noi avem soluții!

De ce ai picioarele umflate. Cele mai frecvente cauze

  • ai stat prea mult în picioare sau jos fără să te miști;
  • ai mers prea mult;
  • porți pantofi nepotriviți;
  • ești însărcinată;
  • greutate în exces;
  • ai anumite probleme medicale (boli de rinichi, insuficiență cardiacă, vene slabe sau deteriorate, defecțiuni ale sistemului limfatic etc.).

De ce ai picioarele umflate. Stai prea mult jos sau în picioare

Ține-ți picioarele la un nivel elevat, cel mai bine în dreptul zonei inimii. Pune-le pe perne atunci când dormi sau te odihnești. Mai ales dacă ești însărcinată, încearcă să stai cu picioarele mai sus de câteva ori pe zi. Evită să stai prea mult în picioare sau prea mult jos. Încearcă să te miști cel puțin o dată pe oră. Mergi până la baie sau până jos. Fă o plimbare în jurul blocului de birouri la prânz. O idee bună ar fi și exerciții de îndoirea genunchilor și rotirea gleznelor.

Citește și: De ce apare edemul? Cauzele și tratamentul lui

De ce ai picioarele umflate. Alimentație

Ar fi bine să faci câteva schimbări în alimentație. Redu consumul de sare. Fă un plan serios ca să slăbești, dacă ești supraponderală și ține-te de el. Kilogramele în plus pot îngreuna circulația sangvină și duc la umflarea extremităților. Dacă reții apă, poți avea și o deficiență de magneziu. Include în dieta ta alimente bogate în magneziu, cum sunt migdalele, nucile caju, spanacul, ciocolata neagră, broccoli, avocado. Un aport de 200 până la 400 mg de magneziu zilnic poate reduce inflamarea picioarelor. De asemenea, poți lua un supliment cu magneziu, cu aprobarea medicului curant. Acesta este contraindicat persoanelor cu afecțiuni renale sau cardiace. Adaugă în meniu și alimente cu un conținut ridicat de potasiu: fasole albă, banane, somon, pui, fistic, cartofi dulci.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com

Loading...