Mingile ortopedice și birourile la care poți sta în picioare nu sunt doar accesorii ale hipsterilor, ci obiecte care te pot ajuta. Se știe că statul la birou prelungit nu este bun pentru sănătate. Este nevoie de îngrijire pentru persoanele care lucrează la calculator. Pe lângă problemele musculare, și alte părți ale corpului au de suferit: ochii, inima sau pancreasul. În plus, pot apărea dureri de cap sau insomnii. Lumina albastră prelungește starea de veghe și persoana nu poate să adoarmă. De aceea, se recomandă evitarea ecranelor cu cel puțin două ore înainte de culcare.

Citește și: Lucrezi mult la calculator? Riști să faci hernie de disc cervicală

Îngrijire pentru persoanele care lucrează la calculator: Poziția corectă la birou

Sedentarismul nu duce doar la acumularea de kilograme în plus. A sta pe scaun un timp prelungit crește riscul de a face diabet, boli cardiovasculare sau chiar cancer. La persoanele care lucrează mult la birou apar defecte de postură, dureri de ceafă, spate şi mijloc cauzate de poziţia de şedere defectuoasă. Pentru a preveni această problemă, este important să stai într-o poziţie corectă în care se formează un unghi de 90 de grade între spate, picioare şi genunchi. Astfel, gâtul nu va fi niciodată foarte aplecat în faţă sau în spate iar înălţimea şi lăţimea mesei va fi potrivită pentru persoana care lucrează la ea. Atunci când se lucrează la calculator, la birou, se recomandă ca ecranul calculatorului să fie la nivelul ochilor şi dacă este posibil să se pună o cutie sub picioare, ceea ce va preveni apariţia durerilor în poziţia şezut şi astfel şi defectele de postură.

Citește și: 5 boli care vin de la serviciu

Sfaturi de folos pentru persoanele care lucrează la calculator

Pentru corectarea posturii atunci când lucrezi la calculator, trebuie să ții cont de câteva sfaturi simple:

  • Folosește un scaun înalt care sprijină spatele.
  • Umerii trebuie să stea paraleli, nu unul mai sus și altul mai jos. În plus, ar trebui să fie relaxați.
  • Genunchii și coatele ar trebui să fie la un unghi de 90 de grade.
  • Tălpile trebuie să stea drepte pe podea.
  • Ecranul trebuie poziționat la același nivel cu ochii, pentru a nu fi nevoie să privești în sus sau în jos.
  • Ia pauze la fiecare 30 de minute și schimbă poziția corporală. Fă câteva exerciții de gimnastică, aerobic, stretching sau fă o scurtă plimbare timp de 5 sau 10 minute. Astfel, relaxezi mușchii, pui în mișcare fluxul sangvin și cel limfatic.

Citește și: Bolile profesionale au nevoie de tratament aparte

Protecție pentru ochi pentru pentru persoanele care lucrează la calculator

Dacă petreci timp în fața unui ecran, urmează regula 20-20-20. Exercițiul are ca scop relaxarea ochilor și prevenirea iritațiilor, vederii încețoșate și a durerii oculare. Ar trebui să faci o pauză la fiecare 20 de minute de solicitare a ochilor. Te vei uita timp de 20 de secunde spre orizont la 20 de picioare (echivalentul a aproximativ 6 metri în sistemul metric). În plus, poți folosi ochelari cu lentile antireflex și picături oftalmice cu substanțe naturale care ajută ochii obosiți. Mușețelul, iarba-de-silur, gălbenele și fenicul sunt cunoscute pentru efectele benefice asupra vederii.

Citește și: Ai grijă să nu faci și tu „boala oamenilor de birou”!

Îngrijire pentru persoanele care lucrează la calculator: Cum combați durerile de cap

Dr. farmacist Ovidiu BojorStatul prea mult în fața ecranului poate da și dureri de cap. Dacă ai această problemă, ar trebui să te asiguri, în primul rând, că ai băut suficiente lichide (apă, ceai neîndulcit) în ziua respectivă. Este foarte indicat busuiocul sub formă de tinctură, simplă sau în combinație cu tinctură de lavandă, roiniță, talpa-gâștii și ciuboțica-cucului. Uleiul esențial de mentă, aplicat prin masaj pe frunte și pe la tâmple, are și el un efect bun. Se iau câte 10-20 de picături amestecate în puțină apă, la nevoie, nu mai mult de trei ori pe zi. Florile de lavandă sunt indicate în insomnie și stări de stres. Se pot administra intern, una până la patru picături ulei de lavandă pe o linguriță cu zahăr. Pentru a combate insomniile, pune două picături de ulei esențial de lavandă pe pernă sau în lampa de aromoterapie din dormitor. Este bine și să ai un program de masă regulat, să incluzi în meniul tău ghimbir (fie sub formă de condiment în mâncare, fie de ceai), pește slab și ulei de pește, spanac, cereale integrale, fasole roșie, usturoi, scrie acad. dr. farmacist Ovidiu Bojor.

Sursa foto: 123rf.com