(P) Unde să cauți ofertele de Black Friday?

(P) Unde să cauți ofertele de Black Friday?

Black Friday este deja un fenomen foarte cunoscut pentru vânzările impresionante dintr-o gamă largă de categorii. Este vorba despre perioada din an pe care consumatorii o așteaptă de fiecare dată cu nerăbdare, pentru a-și cumpăra produsele preferate la prețuri imbatabile. Ofertele se diversifică de la an la an, iar românii trebuie să știe unde pot căuta cele mai bune discount-uri la produsele de care sunt interesați. Întrucât acest lucru nu este deloc ușor, Mr. Finance vine în sprijinul consumatorilor și le propune o listă cu cele mai bune oferte de Black Friday în 2019

Care sunt produsele pe care le caută românii de Black Friday? 

Pentru început, consumatorii trebuie să își facă o listă de priorități și să decidă care sunt lucrurile pe care vor să le cumpere de Black Friday. Dacă unii își doresc electrocasnice, alții vor doar să își înlocuiască telefoanele sau pur și simplu să își reînnoiască garderoba. Odată stabilită categoria de produse, consumatorii pot alege să se îndrepte către unul dintre retailerii online care intră în cursa Black Friday sau chiar către mai mulți. 

Există magazine virtuale cu un anumit specific, dar și magazine în care se regăsesc extrem de multe categorii de produse. De exemplu, eMAG a devenit un furnizor viral pentru produse, mai ales în perioada Black Friday, tocmai pentru că înglobează diversitate și oferte de nerefuzat. Aici, oamenii pot găsi tot ce își doresc, începând de la electrocasnice și până la anvelope sau chiar pachete atractive de vacanță. După ce cortina Black Friday s-a tras în 2018 pentru eMAG, platfoma a înregistrat vânzări de peste 460 de milioane de lei. 

Mediul online versus magazinele fizice 

Dacă în 2011 Black Friday s-a desfășurat în România cu precădere în magazinele fizice, totul s-a schimbat în timp, iar reducerile s-au mutat și în mediul online. Cu timpul, fiecare din cele două canale de vânzări și-a găsit un public anume. 

În mod oficial, Black Friday se desfășoară anul acesta pe 15 noiembrie, însă unii retaileri din magazinele fizice și cele online au ales să fure startul și să înceapă deja perioada de reduceri. Căutările în magazinele fizice sunt avantajoase cu precădere pentru cei care doresc să vadă produsele înainte de a le cumpăra și, eventual, să le testeze. La polul opus, publicul care preferă mediul online este mai bine informat dinainte, știe exact ce cumpără, dar și care sunt tendințele în materie de prețuri pentru obiectele reduse. 

Lista magazinelor care participă la Black Friday, publicată din timp pentru consumatori 

Unul dintre avantajele de care beneficiază toți românii interesați de reduceri este faptul că retailerii au înțeles cât de important este să-și anunțe publicul larg de participarea la fenomenul viral. 

În 2019, printre magazinele care participă la Black Friday se numără Altex, elefant.ro, AlecoAir, epantofi.ro, F64, Vivre, Hervis Sports, Notino, Libris, Cărtuești, Rizzoli, Miniprix, Decathlon, Meli Melo, Deichman, Chicco, Diverta, Biciclop, Wild Fasion sau Veltravel. În mod oficial, lista participanților la Black Friday ajunge de această dată la peste 100! 

Dacă unele magazine sunt deja foarte cunoscute și au un public bine definit, altele se află încă la început de drum și au găsit în Black Friday ocazia perfectă de a-și face un nume pe piața din România. Fără îndoială, clienții fideli ai anumitor branduri își vor ține magazinele preferate sub lupă, pentru a putea cumpăra tot ce își doresc, la prețuri mult mai mici. 

Mr. Finance le recomandă consumatorilor să nu se limiteze niciodată la un singur magazin când vine vorba despre cumpărături, ci să deschidă mai multe site-uri simultan, să verifice prețurile și să facă întotdeauna comparații. În ceea ce privește persoanele care aleg să meargă în magazine, ele trebuie să își aloce suficient timp pentru a studia ofertele cu atenție și pentru a face investiții bune. 

Plata cu cardul, o metodă prin care publicul larg poate cumpăra foarte ușor 

În prezent, cele mai multe dintre magazine acceptă plata cu cardul, întrucât consumatorii din România au înțeles cât de ușor este să își achiziționeze astfel produsele preferate. Atunci când încep reducerile de Black Friday, românii pot opta să își folosească sumele din conturile de economii, astfel încât bugetul lor lunar să nu fie afectat. Este vorba despre o metodă interesantă prin care cumpărătorii se pun la adăpost inclusiv în fața tentației de a cumpăra orice, doar pentru că este vorba despre prețuri reduse. 

Indiferent dacă alegi să cumperi online sau din magazinele fizice, plătești cu cardul sau plătești numerar, este important să ai un comportament chibzuit și să achiziționezi doar produsele care îți sunt cu adevărat necesare.