(P) Spirulina – top 10 beneficii asupra sănătății

(P) Spirulina – top 10 beneficii asupra sănătății

Cei mai mulți dintre noi au auzit de spirulina, însă atunci când vine vorba de enumerarea beneficiilor pe care le are pentru sănătate, puțini le pot enumera. Și asta pentru că spirulina are o gamă forte mare de beneficii – care nu sunt, însă, detaliate în articolele mainstream decât rareori, prin urmare nu ajung să fie la fel de cunoscute precum sunt beneficiile altor produse similare.

De cele mai multe ori ni se spune doar că spirulina ajută la accelerarea metabolismului sau la scăderea colesterolului, însă lista de proprietăți miraculoase ale acestui superaliment este mult mai mare. 

Ce este spirulina, mai exact?

Spirulina se obține dintr-o algă (dintr-o microalgă, mai exact) și este folosită de sute de ani datorită calităților sale nutriționale și a proprietăților vindecătoare extraordinare. Algele din care se obține spirulina cresc în mod natural în lacurile sărate prezente în țările cu un climat subtropical, dar se dezvoltă la fel de bine și în oceane. 

Așa cum aminteam anterior, spirulina a fost integrată în alimentația zilnică din cele mai vechi timpuri (scrierile străvechi arată că aztecii și triburile din centrul Africii o consumau regulat) și, ulterior, pe măsură ce proprietățile sale miraculoase au fost descoperite la scară largă, spirulina a început să fie cultivată în scop comercial în Mexic, Hawaii sau Japonia, de unde s-a extins în toată lumea. 

De asemenea, este binecunoscut și faptul că până și NASA a inclus-o, începând cu 1980, în alimentația astronauților, iar Națiunile Unite și Organizația Mondială a Sănătății (OMS) recomandă consumul de spirulină pentru combaterea malnutriției la copii (vorbim, în acest caz, mai ales de țările sărace, unde malnutriția este un fenomen des întâlnit), precum și pacienților care sunt diagnosticați cu HIV.

De ce este atât de apreciată spirulina?

Înainte să trecem în revistă un top 10 al beneficiilor pentru sănătate, ar trebui să mai amintim și faptul că, atunci când este administrată ca supliment (fie sub formă de pulbere, fie sub formă de capsule), spirulina are un conținut nutrițional impresionant. 

Studiile făcute de-a lungul timpului au arătat că spirulina are mai multe proteine decât carnea (carne roșie, dar și de pește), mai mult betacaroten decât oricare alt aliment, înglobează toți cei 10 aminoacizi esențiali (la care se adaugă și alți 10 aminoacizi ne-esențiali) și, pe lângă toate acestea, conține Omega-3 și Omega-6, plus o gamă foarte variată de vitamine și minerale care îi sunt necesare organismului pentru a funcționa corect.

Spirulina este, așadar, un superaliment care aduce o mulțime de beneficii organismului uman.

Top 10 beneficii pentru sănătate

În cele ce urmează vom trece în revistă, așadar, cele mai importante beneficii pe care le are consumul de spirulină asupra sănătății tale.

  1. Spirulina reduce riscul de a dezvolta diverse boli de inimă, de ficat, pulmonare și diabet

Datorită conținutului mare de acid linoleic, spirulina ajută la normalizarea nivelului de colesterol „rău' din sânge. Prin urmare, consumul regulat te va ajuta să ții sub control riscul de a dezvolta probleme cardiovasculare sau ale ficatului. 

De asemenea, cel mai important compus activ din spirulină, ficocianina, are proprietăți antioxidante și antiinflamatorii, lucru care va da o mână de ajutor organismului tău în producerea de anticorpi și în lupta cu radicalii liberi (aceștia sunt prezenți pe lista de factori care pot duce la apariția diabetului, a bolilor de inimă sau a bolilor asociate cu funcționarea plămânilor). 

  1. Spirulina dă o mână de ajutor persoanelor cu kilograme în plus

Așa cum aminteam undeva mai sus, spirulina este bogată în proteine și nutrienți, fiind, în același timp, foarte săracă în calorii. Prin urmare, un consum regulat poate ajuta în combaterea obezității și la reglarea indexului de masă corporală. 

  1. Spirulina te ajută să îți întărești sistemul imunitar

Spirulina este ideală și pentru persoanele care, din diverse motive, nu mai au un sistem imunitar puternic. Alga din care se obține spirulina conține ficocianină, polizaharide și sulfolipide, elemente ale căror proprietăți pot stimula sistemul imunitar. 

  1. Spirulina ameliorează problemele de digestie

Studiile făcute de-a lungul timpului au arătat că spirulina menține sănătatea florei intestinale, prin urmare consumul regulat poate ajuta persoanele vârstnice (dar nu numai) să își păstreze sănătatea digestivă în parametri optimi.

  1. Spirulina menține creierul sănătos

Spirulina conține un aminoacid care ajută la producerea serotoninei, triptofanul. Prin urmare, este importantă pentru menținerea sănătății mentale și le poate fi de ajutor mai ales persoanelor care suferă de anxietate sau depresie. 

De asemenea, diverse studii au arătat că spirulina ameliorează problemele de memorie și contribuie la scăderea incidenței de apariție a bolii Parkinson, o boală care își poate face debutul atunci când înaintezi în vârstă. 

  1. Spirulina contribuie la menținerea sănătății sistemului osos

Datorită conținutului mare de elemente care favorizează protecția osoasă, spirulina ajută și la prevenirea unor boli asociate cu oasele (precum osteoporoza), dar și la sănătatea dentară. 

Ca fapt divers, spirulina are de peste 20 de ori mai mult calciu decât laptele. 

  1. Spirulina ajută pielea să rămână tânără și strălucitoare

Așa cum aminteam undeva anterior, spirulina conține vitamina E și antioxidanți, care luptă cu radicalii liberi, responsabili, printre altele, și de îmbătrânirea pielii. Consumul regulat poate, așadar, să mențină sănătatea și strălucirea tenului pentru un timp mai îndelungat.

  1. Spirulina combate rinitele alergice

Rinitele alergice sunt foarte supărătoare, fie că vorbim de rinite cauzate de polen, praf, păr de câini, pisici etc. 

Mai multe studii efectuate de-a lungul timpului au arătat că spirulina poate combate cu succes rinita și duce la dispariția mai rapidă a simptomelor neplăcute asociată cu aceasta (strănuturi, congestii nazale, stare de oboseală, usturime etc.).

  1. Spirulina poate fi folosită și pentru detoxifierea organismului

Mai precis, spirulina poate elimina metalele grele din corp, precum plumb, fier, fluor sau mercur. Intoxicația cu metale grele se produce, de obicei, din cauza apei contaminate, din cauza consumului de pește din crescătorii sau chiar din cauza compoziției unor anumite produse cosmetice. 

Riscurile unei asemenea intoxicații sunt multiple: anemii, oboseală, probleme neurologice, digestive, precum și creșterea riscului de a dezvolta boli autoimune. Este o idee bună, așadar, să consumi spirulină chiar și pentru a preveni asemenea intoxicații, nu doar pentru a combate efectele.

10. Spirulina combate diverse infecții fungice

Spirulina este cunoscută mai ales pentru efectele sale asupra unor ciuperci precum Candida. Așa cum probabil știi, ciuperca Candida dă naștere candidozei, iar studiile au arătat că această infecție fungică poate fi ameliorată de spirulină, care are, printre altele, și puternice efecte anti-microbiene. 

În concluzie, acum că am aflat împreună care sunt efectele benefice pe care le are spirulina asupra sănătății, nu îți mai rămâne decât să te consulți cu medicul tău și să afli dacă spirulina interacționează bine cu medicația pe care o iei. E foarte important ca înainte de a lua spirulină să ceri și opinia medicului. Dacă primești o opinie favorabilă, atunci următorul pas este să alegi un magazin online cu reputație impecabilă în rândul clienților, precum Republica BIO, și să plasezi o comandă. 

 Sursa pozelor este pixabay.com/ro.