(P) De ce transpirăm mai mult noaptea, în somn

(P) De ce transpirăm mai mult noaptea, în somn

Nu sunt deloc plăcute transpirațiile nocturne, mai ales când ți se întâmplă să asuzi indiferent de anotimp. Te trezești că ți-e frig și trebuie să te scoli și să schimbi lenjeria de pe tine, dar și așternuturile de pat. Iată care sunt posibilele cauze ale transpirației pe timp de noapte și cum poți scăpa de ele! 

Dacă se întâmplă să ai o viroză, atunci transpirația nocturnă are o explicație și e chiar bine-venită, știut fiind că este semn de însănătoșire a organismului. Dar ce te faci când transpiri seară de seară, aparent fără motiv? Ei bine, și aici pot fi anumite cauze medicale, dereglări hormonale, infecții nedepistate la controlul medical de rutină și care necesită analize amănunțite ori anumite carențe de minerale sau de vitamine. Indiferent de motiv, trebuie să apelezi la un medic specialist și să insiști cu analizele până se descoperă adevărata cauză a transpirațiilor tale. 

În cazul în care totuși, ești perfect sănătos, încearcă să iei anumite măsuri cu temperatura din camera de dormit și cu obiectele pe care le folosești în timpul somnului.

 1.Aerisește bine camera de dormit

Cu 30 de minute înainte de a te culca ar fi bine să aerisești camera, apoi asigură-te că ai o temperatură de 22 °C în încăpere, temperatură recomandată ca fiind cea mai bună pentru un somn odihnitor.  

  1. Ține în cameră un umidificator

Dacă aerul din cameră este prea uscat, somnul tău nu va fi unul de calitate, așa că ia-ți un umidificator și folosește-l pentru a optimiza umiditatea din casă.

  1. Ia-ți o saltea care favorizează evaporarea rapidă umidității

Foarte important pentru o persoană care are probleme cu transpirațiile nocturne este să aibă în dotare o saltea pentru pat care să favorizeze evaporarea rapidă a umidității. Un astfel de model de saltea este Armonia Dual, de la Magniflex, producător european de top pe piața saltelelor italienești. Cu un design rafinat și un suport solid, bine echilibrat, Armonia Dual deține un strat superior din spumă cu memorie și tehnologie Dual Core ce permite alegerea diferitelor nivele de duritate și confort într-o singură saltea. Tehnologia Dual Core oferă o gamă de nivele diferite de fermitate în funcție de nevoile individuale ale fiecăruia. Fiecare partener își poate alege partea preferată pe care să doarmă, mai moale sau medie. Spuma cu memorie permite relaxarea mușchilor și îmbunătățește circulația sângelui. Foarte important este că deține o husă antialergică, detașabilă cu fermoar, ușor de întreținut. Stratul de 2 cm de spumă cu memorie din materialul husei crește fluxul de oxigen și elimină presiunea coloanei vertebrale. Materialul textil este moale și delicat la atingere și favorizează evaporarea rapidă a umidității.

  1. Folosește așternuturi de bumbac

Evită așternuturile de pat sintetice care favorizează transpirația pielii, la fel și pe cele de mătase și folosește doar lenjerii de bumbac sau de in. Acestea sunt mult mai confortabile și plăcute la atingere. La fel trebuie să procedezi și cu pijamalele.

  1. Utilizează o pernă confecționată din fibre naturale

O pernă confecționată din fibre naturale a beneficiat de anumite tratamente în procesul de producție și te poate ajuta să ai un somn odihnitor, prin simplul fapt că nu va favoriza transpirația la nivelul cefei pe timpul nopții. De exemplu, perna Naturcomfort de la Magniflex, este o pernă ecologică 100% din spumă cu memorie și fibre din lemn Lenpur. Materialul textil al husei este fabricat din fibre împletite din lemn Lenpur. Spuma cu memorie conferă echilibru pentru cap și gât, o senzație de moale la atingere și un mediu ecologic pentru odihnă. În același timp, Naturcomfort este ușor de întreținut datorită husei detașabile cu fermoar, ceea ce o face ușor de curățat. Forma clasică completează sentimentul constant de confort, iar armonia și echilibrul sunt asigurate de către cea mai calitativă spumă cu memorie.