(P) Cum isi gestioneaza reputatia online trei dintre cei mai bogati oameni din lume!

(P) Cum isi gestioneaza reputatia online trei dintre cei mai bogati oameni din lume!

Jack Ma, cel mai bogat om din China, a spus odata ca, daca ai un cont in banca in valoare de un milion de dolari, banii sunt intr-adevar ai tai, dar daca ai mai mult de un miliard de dolari, ceea ce detii cu adevarat este increderea oamenilor, pentru ca ceea ce faci cu acei bani va avea in mod inevitabil efecte sociale.

Nu toti oamenii de afaceri gandesc ca Ma. De fapt, unii sustin o idee diametral opusa, iar averile lor cresc odata cu ura pe care milioane de oameni o simt fata de ei pe Internet. Acest lucru ii poate transforma, alaturi de politicieni, in unele dintre cele mai contestate personaje din mediul online, deoarece majoritatea oamenilor ii vad vinovati pentru multe dintre „bolile” societatii globale actuale. Si pentru ca de multe ori aceste opinii din mediul online sunt nefondate, reputatia online a respectivilor va fi pe nedrept afectata. Asa au aparut practic serviciile SEO orientate catre ORM (Online Reputation Management), servicii ce se vor ocupa de gestionarea articolelor si comentariilor negative.

Iata unele dintre cele mai contestate personaje din mediul online:

George Soros

George Soros este un magnat evreu-maghiar si un speculator financiar. El este cunoscut pentru ca a fost omul din spatele falimentului Bancii Angliei la inceputul anilor 1990, un episod din care Soros a obtinut un profit de aproximativ 1 miliard de dolari si a produs pierderi statului englez in valoare de aproximativ 3,4 miliarde de dolari. Soros este unul dintre cei mai bogati oameni din lume. Averea sa este de aproximativ 24,2 miliarde de dolari, potrivit Forbes.

Este urat de evrei din cauza trecutului sau intunecat cu regimul nazist. Cand avea doar 14 ani si germanii au invadat Ungaria, el si familia sa au colaborat cu nazistii pentru a deposeda evreii in timp ce el a pretins ca este crestin. Cu toate acestea, Soros este urat pentru mult mai mult decat atat. Pe langa speculatiile si opiniile sale despre a nu extinde viata „oamenilor inutili”, Soros finanteaza mii de ONG-uri dispuse sa contracareze politic interesele organizatiilor, oamenilor si partidelor care se opun opiniilor lui, cum ar fi legalizarea drogurilor, avortul si reducerea populatie umane.

Partea interesanta este ca George Soros nu pare foarte afectat de reputatia negativa in mediul online. Cu toate acestea, lipsa de informare a majoritatii oamenilor a facut ca in multe tari, cum ar fi Romania si Ungaria, numele lui Soros sa fie asociat pe nedrept cu toate problemele cu care se confrunta cele doua tari.

Martin Shkreli

Martin Shkreli este cunoscut in intreaga lume ca fiind unul dintre cei mai urati barbati din Statele Unite. Acest producator de medicamente de origine albaneza si croata a fost tinta mai multor critici dupa cumpararea licentei exclusive pentru fabricarea unui medicament anti-SIDA. Shkreli a decis sa ridice pretul medicamentelor la 750 de dolari, ceea ce reprezinta un pret pe care mii de oameni nu si-l pot permite. O asemenea crestere a generat un val imens de dezgust in mass-media, ceea ce l-a facut in cele din urma sa explice Congresului american deciziile sale.

Desi a fost de acord sa scada pretul medicamentelor, el difuzeaza adesea videoclipuri pe canalul sau de YouTube, unde se confrunta cu hartuitorii lui si uneori le vorbeste la telefon. De fapt, el este atat de detestat, incat chiar si el a deschis o licitatie, astfel incat castigatorul sa-l poata impusca in fata. In mod ironic, incasarile s-au dus la cercetarea pentru tratamente pentru cancer.

Atat George Soros, cat si Martin Shkreli au adoptat o metoda riscanta de a transforma ura publicului intr-un avantaj. Nu toti oamenii de afaceri au insa sansa de beneficia de pe urma oamenilor, care se poate dovedi o arma cu doua taisuri. Daca vreti ca afacerea dumneavoastra si imaginea sa fie protejate, va recomandam o agentie ORM.

Loading...