(P) Ce mănâncă o femeie sănătoasă

(P) Ce mănâncă o femeie sănătoasă

Coronavirus ne-a luat prin surprindere pe toți și ne-a obligat să ne izolăm în propriile case. Această stare de urgență a atras după sine mult stres și panică, care pot afecta atât mintea, cât și corpul. Nimic nu este mai important în această perioadă decât să te axezi pe tine și să te transformi în cea mai bună versiune a ta, din toate punctele de vedere. Cum este și citatul ,,minte sănătoasă în corp sănătos”, primul pas pe care trebuie să îl faci este puțină ordine în alimentație.

Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei

Modul in care îți începi dimineața va determina întreaga ta activitate de pe tot parcursul zilei. De aceea, un bol plin de vitamine și energie este cea mai bună variantă de a da start unei noi zile și de a îți pune corpul în mișcare. Astfel, cerealele integrale împreună cu puțin iaurt și fructele tale preferate sunt un mic dejun ideal și sănătos. Corpul tău are nevoie de vitamine precum D (lactate), C (citrice) și A (morcovi, piersici) pentru a putea să rămână puternic.

Un alt aliment care nu ar trebui să lipsească din dieta ta sănătoasă este oul. Ouăle sunt extrem de bogate în proteine și nutrieți de bază. Însă, atenție, nu trebuie să faci abuz, căci rezultatul nu va mai fi cel dorit. Așadar, un ou alături de câteva legume proaspete, precum salată, sfeclă, spanac sau ardei, poate reprezenta o masă copioasă plină de sănătate.

Carnea poate fi un aliat, dar și un dușman

Încearcă pe cât posibil să optezi în a nu mai mânca la orice masă carne și să păstrezi un echilibru alimentar. Nu trebuie să renunți definitiv la carne, deoarece este o sursă principală de proteine, însă cu cât mănânci mai rar, cu atât mai bine pentru tine. Cel mai sănătos tip de carne rămâne cel de pasăre, deoarece este mai slab și ușor de digerat de organism.

Omega 3 și omega 6 sunt două tipuri de grăsimi esențiale organismului tău. De aceea, este important să le introduci în planul tău alimentar măcar o dată pe săptămână. Pe ele le poți găsi în nuci, avocado și diverse tipuri de pește (păstrăv, macrou).

Nimic nu se compară cu pâinea integrală

O dietă echilibrată poate include și pâine, atât timp cât este din făină integrală. Aceasta ajută la a îți menține sănătatea sistemului digestiv datorită aportului de fibre pe care îl oferă.

Pe lângă renumitele legume verzi ai nevoie și de alt fel de legume cu care poți diversifica numeroase rețete gustoase. Cartoful, fasolea, roșiile sau dovleacul sunt câteva dintre zecile de alternative sănătoase la care poți apela. 

Sursa: Societatea.ro