Ouăle aduc multe beneficii organismului

Ouăle aduc multe beneficii organismului

Foarte bune surse de proteine și de nutrienți, ouăle proaspete consumate în cantități recomandate sunt extraordinare în alimentație. De ce e bine să fie consumate fierte sau poșate și alte curiozități descoperi chiar mai jos.

 

Ouăle de găină sunt foarte bune resurse de proteine, au mulți nutrienți și reprezintă soluția rapidă pentru un mic-dejun sănătos, făra a exagera din punct de vedere caloric. Și tot ouăle reprezintă ingredientul secret al lunii aprilie pe o cunoscută platformă online, cu scopul de a le integra ușor în rețetele realizate în bucătăria proprie.

Gălbenușul de ou este unul dintre puținele produse alimentare care are în componență vitamina D, care ajuta la fixarea calciului în oase. Acest aliment conține și complexul de vitamina B, indispensabil organismului, deoarece previne anumite tipuri de anemii, leucemii sau tulburări nervoase. Vitamina B7 contribuie la îmbunătățirea funcțiilor neurologice, la dezvoltarea creierului în stadiul intrauterin și la producerea serotoninei și dopaminei, substanțe din creier care au efect antidepresiv. În plus, conținutul ridicat de sulf recomandă oul pentru absorbția vitaminelor B, utile pentru buna funcționare a ficatului, producerea colagenului și a cheratinei, care ajută la menținerea sănătății unghiilor și a părului.

Culoarea la indică prospețimea

Îți poți da seama de prospețimea oului după culoarea și consistența albusului și a galbenușului. Un albuș tulbure indică faptul că oul este foarte proaspăt, unul transparent înseamnă că are o anumită vechime, iar cel cu nuanțe de roz indica faptul că alimentul este deja vechi și nu trebuie consumat.

Pot fi păstrate până la 7 zile

Ouăle se alterează mai repede dacă le ții o zi la temperatura camerei, decât dacă le păstrezi o saptamână în frigider. Dacă descoperi unele pete roșii pe galbenuș, trebuie să știi că acestea provin din spargerea unor vase mici de sânge din interiorul galbenușului. Însă oul poate fi consumat fără probleme.

3-4 ouă este cantitea recomandată pentru consumul săptămânal, deoarece cele mai recente studii su arătat că oul poate stimula ficatul să producă o cantiate mai mare de colesterol endogen, bun pentru organism.

Știai că…

…pentru a vedea dacă un ou este fiert îl poți roti? Dacă oul se învârte cu ușurință, atunci el este bine făcut. Dacă are o viteza mică la rotire, atunci el nu este fiert în totalitate.
…este recomandat ca oul să fie consumat moale sau poșat pentru că atunci i se păstrează toți nutrienții și toate proprietățile?
…un ou de dimensiune mare are 70 de calorii și 5 grame de grăsimi?

 

Credit foto: 123rf