Oțetul de mere ajută la creșterea senzației de sațietate și reduce absorbția caloriilor

În urma studiilor, s-a dovedit că persoanele care au consumat oțet de mere la o masă bogată în carbohidrați (cum ar fi orez sau cartofi) au înregistrat o scădere cu 55% a absorbției zahărului în sânge după masă. În plus, acestea au consumat cu 200-275 mai puține calorii în restul zilei. Consumul de oțet de mere previne supraalimentarea și poftele, ceea ce duce la consumul unei cantități mai reduse de mâncare, deci, în final, la slăbire.

 

Cum să intregrezi oțetul de mere în dieta zilnică

Cea mai simplă metodă a includere a oțetului de mere în dieta zilnică este aceea alături de uleiul de măsline, ca dressing de salată. De asemenea, poate fi folosit și la murarea legumelor sau, cea mai simplă metoda, diluat în apă. Cantitatea de oțet de mere recomandată într-o zi, pentru accelerarea procesului de slăbire, este de una-două lingurițe (15-30 ml), amestecate cu apă. E recomandat să se împartă cantitatea de oțet de mere în două-trei doze pe parcursul zilei și este cel mai eficient dacă se bea înainte de masă.

Atenție, o doză mai mare de oțet de mere pe zi nu accelerează procesul de slăbit, din contră, poate avea efecte adverse, asemănătoare cu cele date de combinarea nepotrivită de medicamente și poate dăuna smalțului dinților.

E recomandat să se înceapă cura cu oțet de mere cu o lingurită pe zi (5 ml), pentru a vedea cum este tolerat de organism.

Doza mai mare o o linguriță ingerată o data poate cauza greață și e recomandat ca aceasta să se dilueze în apă, deoarece, altfel, poate cauza arsuri a gurii și esofagului.

Atenție, oțetul de mere nu produce o scădere semnificativă a greutății. Consumul acestuia în scopuri de slăbire trebuie asociat cu alte diete sărace în grăsimi și cu mult sport, pentru o pierdere semnificativă a numărului de kilograme.

 

Opinia specialistului

Gianluca Mech, Nutriționist, www.gianlucamech.ro

Când vine vorba despre un regim alimentar echilibrat, nu există contraindicații în ceea ce privește consumul de oțet de mere sau oțet balsamic. Dacă vorbim însă despre o dietă ketogenică, este important să știm că lucrurile se schimbă. Motivul este acela că, în oțetul de mere și cel balsamic, concentrația de zaharuri este prea mare și asta împiedică menținerea stării de cetoză. 

 

Foto: 123rf