Osteoporoza – ce alimente sunt indicate pentru sănătatea oaselor

Osteoporoza - ce alimente sunt indicate pentru sănătatea oaselor

Poți preveni și menține sub control osteoporoza și printr-un regim de viață adecvat. Alimentația și exercițiile fizice pot ajuta.

Osteoporoza – ce alimente sunt indicate pentru sănătatea oaselor – legumele verzi

Calciul este un element esențial pentru oase, iar metoda cea mai simplă este să-l iei din alimentație.

Calciul este prezent într-o varietate de legume, în special cele verzi.

Alege varza chinezească, salata verde, kale, broccoli, frunzele de la ridichile albe. Acestea sunt numai câteva dintre ele.

Legumele de culoare verde închis sunt bogate în vitamina K, ce reduce riscul de osteoporoză.

Osteoporoza – ce alimente sunt indicate pentru sănătatea oaselor – cartoful dulce

Magneziul și potasiul sunt nutrienți importanți în sănătatea oaselor.

O cantitate scăzută de magneziu poate dezechilibra nivelul vitaminei D, ceea ce poate afecta sănătatea oaselor.

Potasiul neutralizează acidul din organism care extrage calciul din oase.

Un mod natural de a menține valorile normale de nutrienți din organism și oase este consumul de cartofi dulci.

Un cartof dulce pe zi, fără sare, de mărime medie îți oferă 31 mg de magneziu și 542 mg de potasiu.

Osteoporoza – ce alimente sunt indicate pentru sănătatea oaselor – grapefruitul

Consumat la micul dejun va ajuta oaselor și-ți va oferi și necesarul de vitamina C.

Fructele bogate în vitamina C ajută oaselor, iar un grapefruit are 91 mg de vitamină, de ajuns pentru întreaga zi.

Osteoporoza – ce alimente sunt indicate pentru sănătatea oaselor – smochinele

Smochinele ar trebui să fie în fruntea listei alimentelor pe care ar trebui să le consumi zilnic, căci sunt excelente pentru oase.

Cinci astfel de fructe, proaspete, îți oferă circa 90 de mg de calciu și alți nutrienți importanși, precum potasiu și magneziu.

Jumătate de cană de smochine uscată au 120 mg de calciu.

Osteoporoza – ce alimente sunt indicate pentru sănătatea oaselor – somonul

Somonul și alți pești grași sunt benefici sănătății oaselor.

Conțin vitamina D ce ajută corpul să folosească calciul, acizi grași omega-3, care și ei la rândul lor sunt utili.

Unul dintre cele mai la îndemână moduri de a găsi somonul este la conservă.

În 85 de grame de somon se găsesc 183 mg de calciu. Are atât de mult calciu pentru că în conservă sunt mărunțite și oasele peștelui.

Osteoporoza – ce alimente sunt indicate pentru sănătatea oaselor – unt de migdale

Preparat din migdale zdrobite, untul de migdale este o sursă bună de calciu.

Două linguri de unt de migdale conțin 112 mg de calciu.

În plus, migdalele sunt bogate și în potasiu (240 mg în 2 linguri), dar și proteine și alți nutrienți care au un rol important în păstrarea sănătății oaselor.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto