Organismul luptă împotriva morții 3 zile după deces! Cercetătorii au descoperit de ce rămân în viață unele celule

Organismul luptă împotriva morții 3 zile după deces

Tradițiile românești legate de înmormântare spun că priveghiul trebuie să dureze încă trei zile după deces. Știința descoperă acum că acest obicei nu ține doar de superstiții și că există un motiv cu totul uimitor! Organismul luptă împotriva morții, chiar și după ce am rămas fără suflare.

Priveghiul la români se ținea în casa celui decedat timp de trei zile. Tradiția spune că toți cei care l-au cunoscut pe decedat au astfel timp să vină cu o lumânare, să se roage pentru sufletul și pentru odihna lui. Dar în spatele acestui obicei ar putea sta cauze medicale, nu doar tradiții religioase.

Studiile genetice au descoperit că organismul nostru luptă împotriva morții încă două sau trei zile de la deces, unele gene rămân active după moarte, încercând să readucă la viață întregul corp. Este una dintre cele mai importante descoperiri medicale din ultimii ani, care vine să confirme astfel un obicei străvechi conform căruia mortul nu trebuie îngropat chiar în ziua în care și-a dat ultima suflare.

Se poate spune că există viață după moarte?

Mai multe teste științifice au demonstrat că unele gene rămân active după moarte. Primele rezultate uluitoare au apărut în anul 2016. Intrigați de această descoperire, cercetătorii americani de la Universitatea din Washington au realizat studii mai amănunțite.

Astfel, ei au descoperit 1.000 de tipuri de gene care rămân active după deces în corpul șoriceilor și al peștilor zebră pe care i-au analizat. Ceea ce a fost și mai uimitor a fost că unele dintre genele active și-au sporit activitatea și au încercat să regenereze activitatea țesuturilor.

Este vorba despre genele care se activează în situațiile de pericol iminent și urgențe, dar și despre un grup special de gene care are misiunea să creeze embrioni. Acestea reprezintă ultima armă a organismului, prin care încearcă să lupte împotriva morții și chiar să genereze un nou embrion.

Genele luptă împotriva morții

Cu toate acestea, nu se poate spune că există viață după moarte. Este adevărat că unele gene rămân active în corpul uman după deces timp de cel puțin 24 de ore.

În cazul șoriceilor de laborator, 500 de gene au funcționat la capacitate maximă timp de încă 24 de ore, iar la peștii zebră au fost identificate 548 de gene active după deces timp de 4 zile.

Nu se știe exact care este mecanismul de luptă al acestor gene, cert este că ele nu vor avea niciodată suficientă forță să resusciteze organe, țesuturi și cu atât mai puțin un organism întreg.