Omega 3 la copii – ce beneficii are acest acid gras pentru copilul tău

Omega 3 la copii - ce beneficii are acest acid gras pentru copilul tău

Discută și cu medicul specialist dacă vrei să dai omega 3 la copii. Este un supliment, un acid gras benefic și sănătos pentru organismul micuților, dar și al adulților.

Omega 3 poate ajuta, preveni, ameliora sau pot ajuta la tratamentul următoarelor afecțiuni boală de inimă, depresie, artrită reumatoidă, ADHD, probleme de piele, pierderea memoriei, dislexie, astm, obezitate.

Acestea sunt doar câteva din numeroasele afecțiuni și tulburări pe care acizii grași omega-3 le pot preveni, pot ameliora simptomele sau pot ajuta la tratamentul.

Acizii grași omega-3 sunt importanți pentru sănătatea generală a copilului.

Acestea sunt printre cele mai importante grăsimi bune pe care corpul nostru le cere, dar nu pot produce singur și, prin urmare, trebuie să facă parte din dieta ta.

Frica de medic la copii. Cum o tratezi

Omega 3 la copii – ce beneficii are acest acid gras pentru copilul tău

Acizi grasi omega-3

Omega-3 sunt acizi grași esențiali, ceea ce înseamnă că nu pot fi sintetizați de corpul nostru. Există trei tipuri care includ acidul eicosapentaenoic (EPA) și acidul docosahexaenoic (DHA).

De asemenea, cunoscuți sub denumirea de acizi grași polinesaturați (PUFA), aceste două grăsimi sunt esențiale pentru creșterea normală și metabolismul la copii.

DHA și EPA se găsesc în mare parte în uleiurile marine cum ar fi uleiurile de pește de krill, macrou, ton și câteva alte fructe de mare.

Al treilea acid gras omega-3 este cunoscut ca acid alfa-linolenic sau ALA. Este disponibil în alimente și uleiuri pe bază de plante, cum ar fi uleiul de semințe de in, uleiul de semințe, soia, uleiul de canola și nuci.

Persoanele care nu mănâncă pește, nu primesc suficiente din lanțul omega-3 cu lanț lung – DHA și EPA. Cu toate acestea, DHA și EPA pot fi sintetizate în organism prin ALA, deși într-o măsură limitată.

Consumul regulat al acestor alimente este necesar pentru a vă asigura că organismul obține cantitatea potrivită de grăsimi omega-3.

Lipsa acestor grăsimi din organism poate duce la un sistem imunitar sărac, la sănătatea pielii și la o vulnerabilitate la o varietate de probleme de sănătate, inclusiv la inflamație.

Omega-3 sunt esențiali pentru creșterea copiilor pentru a-și îmbunătăți funcționarea cognitivă și comportamentală.

Omega 3 la copii – cum funcționează

Grăsimile Omega-3 sunt o parte esențială a membranelor celulare structurale ale corpului.

Grăsimile se acumulează în țesuturile celulare și îmbogățesc anumite părți ale corpului. Joacă un rol important în funcționarea celulelor și celulelor prin îndeplinirea rolului moleculelor care permit o comunicare importantă între celule.

Omega-6 și omega-3 sunt o parte a membranei celulare. Ei contribuie la crearea unei surse de energie și acționează ca precursori ai mediatorilor lipidici bioactivi.

Când sunt consumate ca parte a dietei, acizii grași omega-3 concurează cu grăsimile omega-6, în special acidul arahidonic care sintetizează mediatorii inflamației.

Aceasta înseamnă că acizii grași omega-6 promovează inflamația, în timp ce omega-3-urile o împiedică.

10 efecte negative pe care le are un divorț asupra copiilor

Omega 3 la copii – beneficiile vitaminelor omega-3

Proprietățile terapeutice ale omega-3 sunt multe. De la sănătatea pielii la problemele de inimă la dureri articulare, omega-3-ul vă poate ajuta în evitarea mai multor afecțiuni medicale.

Iată câteva dintre beneficiile consumului de acizi grași omega-3 în mod regulat.

– Studiile au arătat că aceste grăsimi măresc nivelul HDL sau colesterolul bun și reduc trigliceridele sau grăsimile din sânge.

– Omega-3 sprijină dezvoltarea cognitivă a copilului

– Omega-3 acizi grași sunt esențiale pentru o mai bună vedere

– Crește capacitatea copilului de a învăța și de a se comporta mai bine, au mai puține probleme legate de memorie.

– Nu există informații concrete despre modul în care omega-3 ajuta la tratarea depresiei.

Cu toate acestea, se știe că persoanele care au luat suplimente de omega-3 împreună cu antidepresive au prezentat o îmbunătățire mai bună decât cele care nu au luat suplimentele.

– Un studiu clinic a arătat că copiii cu niveluri ridicate de acizi grași omega-3 din sânge au prezentat o mai bună concentrare.

– Rapoartele sugerează că copiii cu ADHD au de obicei niveluri scăzute de acizi grași omega-3.

Copiii cu ADHD, care au fost supuși suplimentelor omega-3, au prezentat o ameliorare moderată a simptomelor, incluzând probleme de prelucrare a emoțiilor și de socializare.

Omega 3 la copii – beneficiile vitaminelor omega-3

Ce alimente poate mânca bebelușul înainte să-i apară primii dințișori

– Persoanele cu tulburare bipolară care au luat suplimente de omega-3 alături de medicamentele eliberate pe bază de rețetă au avut mai puține schimbări de dispoziție și o șansă mai mică de recidivă în comparație cu cei care nu au luat suplimentele.

– Studiile preliminare ale efectelor omega-3 asupra pacienților cu schizofrenie au arătat că prezența acizilor grași a dus la o ameliorare a simptomelor.

– Omega-3 este, de asemenea, asociat cu funcționarea memoriei, având în vedere că acizii grași sunt cei mai concentrați în regiunea creierului.

– Persoanele cu fotodermită manifestă mai multă toleranță la lumina soarelui după ce au luat suplimente de ulei de pește pentru o anumită perioadă.

Unii oameni cu psoriazis pot găsi uleiul de pește util, în timp ce alții nu.

În timp ce unele dintre studii au arătat rezultate complet pozitive în utilizarea acizilor grași omega-3, unele au avut rezultate mixte și nu au indicat nicio schimbare a stării.

Cu toate acestea, copilul poate să consume alimente sau suplimente care conțin acizi grași omega-3 pentru bunăstarea lor generală.

Omega 3 la copii. Uleiul de pește pentru copii

Uleiul de pește este extras din pești ca tonul, sardinele, heringul, păstrăvul, anșoa, somonul și macrou, printre altele.

Aceste uleiuri de pește stochează într-o cavitate a abdomenului, chiar sub intestin, care este bogat în omega-3.

Poate copilul să ia ulei de pește?

Da. Uleiul de pește este una dintre cele mai bogate surse de omega-3 și există multe beneficii pentru copii.

Le-ați putea da alimente care conțin omega-3 grăsimi, cum ar fi:

– Pești, inclusiv somon, ton, macrou, halibut, hering, păstrăv

-Creveți

-Stridiile

– Semințe de in

– Nuci

– semințe chia

– Boabe de soia

– Vită

– Alimente fortificate

Dacă doriți să oferiți copilului suplimente de omega-3, căutați mai întâi sfatul medicului.

Constipația la copii. Simptome, cauze și tratamente eficiente

Cât de mult Omega-3 are nevoie de un copil?

Nivelurile inferioare ale omega-3 pot face copilul susceptibil la anumite afecțiuni inflamatorii sau afectează funcționarea lor cognitivă.

Excesivul omega-3 poate afecta capacitatea organismului de a lupta împotriva bacteriilor și a altor agenți patogeni microbieni.

Cantitatea corectă de omega-3 pentru copii, conform recomandărilor experților este

– 0 până la 12 luni 0,5 grame pe zi

– 1 până la 3 ani 0,7 grame pe zi

– 4 până la 8 ani 0,9 grame pe zi

– 9 la 13 ani 1,2 grame pe zi 1 gram pe zi

– 14 până la 18 ani 1,6 grame pe zi 1,1 grame pe zi

Nu exagerați cu acești acizi grași, deoarece nu toți copiii îi tolerează. Ei ar putea experimenta greață, probleme de digestie și chiar sângerări dacă iau cantități mari de omega-3. În astfel de cazuri, consultați imediat medicul.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto

Loading...