Obține maximul de beneficii din cafea!

Obține maximul de beneficii din cafea!

Află cum să îți întreții starea de bine și să profiți de beneficiile din tipurile de cafea neagră și verde, ambele având proprietăți demne de luat în seamă. Un sfat esențial: ține cont de cele mai bune metode de preparare!

 

Se spune că este cea mai consumată băutură la nivel mondial, după apă. Disponibilă în numeroase variante, cafeaua este băută simplă, cu lapte, cu zahăr, cu miere sau cu diferite arome. Însă pentru a profita de beneficiile cafelei este bine să fie consumată ținând cont de unele recomandări.

  • Cafeaua îndulcită cu zahăr potențează pozitiv efectul băuturii și favorizează absorbția mai rapidă a cofeinei în intestin, intensificând efectul energizant.
  • Atunci când cafeaua este băută cu lapte substanțele din cafea împiedică absorbția calciului din lapte și rezultă și o combinație destul de indigestă. În plus, în timp este favorizată creșterea colesterolului.
  • Consumul de cafea neagră, eventual cu un vârf de linguriță de zahăr, de miere sau stevia este de preferat.
  • Când la cafea este folosită miere este bine ca îndulcitorul natural să fie adăugat când băutura este la temperatura camerei și nu când încă este fierbinte. Odată ce a trecut de 40 grade, mierea își pierde toate proprietățile curative.
  • Depozitarea cafelei la frigider ajută la menținerea aromei, iar cafeaua boabe este mai aromată decât cea cumpărată și deja măcinată.

Favorizează concentrarea și performanțele

Cafeaua este un aliment complex. Băută în cantitate moderată (1-2 cești de cafea/zi), aceasta dă energie, îmbunătățeste capacitatea de concentrare, crește performanța fizică pe durate scurte de timp și dacă se optează pentru varianta de cafea organică, se poate crește aportul de antioxidanți din alimentație. Totuși, pentru că această băutură deshidratează organismul este necesară și compensarea cu un aport corect de apă.

Cafeaua verde ajută la slăbit

Boabele de cafea care sunt verzi reprezintă de fapt cafeaua crudă, neprăjită și neprelucrată termic. Cel mai cunoscut efect al cafelei verzi este acela de a-i ajuta pe cei care țin dietă de slăbire, deoarece conține acid clorogenic, o substanță care limitează absorbția zahărului în corp, accelerează metabolismul, iar aportul de glucoză este inhibat. Cafeaua verde conține și cantități importante de antioxidanți, ajută la prevenirea afecțiunilor cardiace și hepatice, cauzate de acumularea grăsimilor în exces, și acționează ca un tonic pentru activitatea cerebrală. Prepararea acesteia se face prin infuzare, asemeni unui ceai.

SFATUL SPECIALISTULUI

Cantitatea recomandată: cel mult 300 mg de cafeină/zi

'Cafeina acționează ca stimulent asupra metabolismului, determinand o ardere mai rapidă a caloriilor. Studii in domeniu au arătat că un consum moderat de cafea (fără lapte sau zahăr), poate fi eficient în cadrul regimurilor de slăbit. Cantitatea recomandată pentru un adult sănătos este de cca. 300 mg cafeina pe zi, luându-se în considerare toate sursele de cafeină (ex: 150 ml de cafea măcinată conține 80 mg cafeină).
De asemeneam, este important să nu fie consumată cafeaua pe stomancul gol, mai ales dimineața, chiar dacă studiile efectuale nu au demonstrat o legătură directă cu disconfortul gastric. Ideal ar fi să o încadrăm într-un stil de alimentație sănătoasă, la micul-dejun sau între mesele principale.' (Dr. Șerban Damian, nutriționst acreditat CIO, Centrul de Nutriție Superfit)

Dr. Serban Damian poza nou mic

Dr. Șerban Damian

Credit foto: Shutterstock