5 obiceiuri care te ajută să menții sănătatea creierului

Obiceiuri care te ajută să menții sănătatea creierului: mănâncă pește gras

Experții în sănătate îți dezvăluie 5 obiceiuri care te ajută să menții sănătatea creierului. O cauză principală a declinului cognitiv este, pur și simplu, neglijarea creierului. Dacă avem o dietă săracă în fibre și nu facem mișcare, nu doar stomacul și inima vor suferi, ci și creierul.

Una dintre principalele cauze ale diminuării capacității cognitive este neglijarea creierului. Cei mai mulți oameni se gândesc să facă diverse lucruri pentru a fi în formă fizică, dar neglijează complet acest organ foarte important.

Creierul nostru se dezvoltă continuu și există o serie de lucruri pe care oamenii le pot face pentru a menține și susține capacitatea cognitivă pe tot parcursul vieții. Există exerciții, alimente, băuturi și obiceiuri pe care le poți integra în viața de zi cu zi pentru a îmbunătăți sănătatea creierului pe termen lung.

Obiceiuri care te ajută să menții sănătatea creierului: Nu sări peste micul dejun

Dimineața, consumă alimente bune pentru creier. Acizii grași Omega 3 (somon, ouă și semințe de in, dovleac etc.) pot îmbunătăți fluxul sangvin cerebral. Nivelurile scăzute de acizi grași esențiali sunt legate de creșterea riscului de demență, Alzheimer și de pierderea memoriei.

10 trucuri pentru o minte ageră la orice vârstă

Obiceiuri care te ajută să menții sănătatea creierului: Ține-l activ

În drum spre serviciu sau când ai timp liber, rezolvă cuvinte încrucișate, Sudoku sau citește. Jocurile de inteligență și lectura pot încetini pierderea memoriei.

Creierul nostru, la fel ca și mușchii, are nevoie de exercițiu și ar trebui să-l „folosim” stimulându-l zilnic cu o provocare. Menținerea activității mentale este vitală pentru menținerea legăturilor dintre celulele creierului.

De ce japonezii sunt mai slabi și trăiesc mai mult

Obiceiuri care te ajută să menții sănătatea creierului: Nu mai folosi GPS-ul tot timpul

Nimeni nu spune că GPS-ul nu este un dispozitiv util, dar te poate împiedica să utilizezi o parte a creierului implicat în principal în navigația spațială și memorie: hipocampul.

Un studiu realizat de University College din Londra în anul 2000 arătă că șoferii de taxi din Londra au un hipocamp mai dezvoltat după ani de practică. Ei dau un test prin care trebuie să demonstreze că au memorat străzile și rutele de transport din oraș.

Pentru a-ți antrena și tu această zonă a creierului, folosește GPS-ul doar când ai neapărată nevoie.

Obiceiuri care te ajută să menții sănătatea creierului: Mergi pe jos

Mersul pe jos timp cel puțin 30 de minute pe zi ajută la îmbunătățirea fluxului de sânge în creier. Chiar și un nivel scăzut al activității fizice poate proteja oamenii de declinul mental.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com