Obiceiuri alimentare sănătoase în Postul Paștelui

Obiceiuri alimentare sănătoase în Postul Paștelui

De luni am intrat în Postul Paștelui, cel mai important, dar și cel mai aspru dintre toate cele patru posturi de peste an.

 

Pentru aceia dintre noi obișnuiți să păstreze cu sfințenie datinile creștine, urmează o perioadă de pregătire spirituală pentru sărbătoarea Învierii, care ne aduce aminte de cele 40 de zile și 40 de nopți de post, din munte, ale Mântuitorului.
În acest interval, suntem îndemnați să renunțăm complet la carne, ouă, lapte, brânză sau orice alt aliment de proveniență animală, iar mesele noastre trebuie să se bazeze integral pe produse vegetale. De altfel, Postul Mare este o ocazie să ne întoarcem la tradiții și să gătim cât mai sănătos, bucurându-ne de rețetele bunicilor și folosindu-ne de ingrediente naturale.

Verdețuri de sezon

Acum este momentul să ne bucurăm de verdețurile de sezon, cu un conținut nutritiv ridicat, care ne asigură necesarul zilnic de vitamine și minerale. Ciorbele proaspete de urzici, spanac, ștevie sau lobodă sunt așadar o opțiune perfectă pentru această perioadă. Dacă le adăugăm o linguriță de condimente care au și aromă de borș gustul va fi mai intens, iar mâncarea de post va deveni mai savuroasă. Printre cei care recomandă această combinație este și Liviu Balint, fost finalist în concursul 'Master Chef'.

Credit foto: PR

Liviu Balint

Legume și fructe

O sursă excelentă de vitamine, minerale și antioxidanți sunt și legumele și fructele de sezon care ne ajută inclusiv în procesul de detoxifiere.

Leguminoase și nuci

Și pentru că nu consumăm carne, ouă sau lapte, ar trebuie să găsim alimente care să le înlocuiască din punct de vedere nutritiv. Fasolea, nucile și alte leguminoase precum mazărea, năutul sau lintea sunt bogate în proteine și ne ajută să trecem mai ușor peste post, fără dezechilibre nutriționale. Acestea pot fi consumate inclusiv în salate, alături de legume proaspete, condimentate cu mirodenii speciale pentru salată cumpărate de-a gata sau pe care le îmbinăm noi, pentru plus de aromă și gust.

Ceai verde

Totodată, trebuie să avem grijă să ne menținem nivelul energetic. Este indicat să bem ceai verde, cu un efect mai slab, dar mai îndelungat decât cel al cafelei. Pentru că nivelul de proteine este mai mic, nutriționiștii recomandă să ne menținem rezervele de energie prin mese regulate. În afară de cele trei mese principale, putem adăuga mai multe gustări alcătuite din fructe, nuci sau alune.

 

Credit foto: 123rf, PR.