O masă pe zi îngrașă și poate implica și alte riscuri!

O masă pe zi îngrașă și poate implica și alte riscuri!

Ai obiceiul să fii permanent pe fugă și preferi să sari peste masă, pentru că ori mănânci pe drum ori mai târziu? Află ce poți face pentru a aduce beneficii corpului tău.

 

Atunci când sari peste micul dejun, când nici prânzul nu este prea consistent și tocmai după-amiaza sau seara este programată masa principală, iată ce se va întâmpla. Cel mai probabil vei ingera o cantitate însemnată de mâncare și tot ce este în plus față de necesarul organismului se va depune. Pe abdomen, pe picioare, pe șolduri, pe organele interne.

Fără alimente grele seara

De asemenea, seara nu este bine să mănânci alimente grele, bogate în grăsimi și în cantitate mare. Pe lângă faptul că, în timp, te îngrași, nu te vei putea odihni bine și în ziua următoare te vei trezi, cel mai probabil, cu o stare de irascibilitate. Salatele și legumele gătite ușor acompaniate cu o sursă de proteine (brânză slabă, carne slabă) reprezintă o alegere foarte bună, ușor de preparat și digerat.

Mese mici la 3-4 ore

'Aportul alimentar este necesar să fie împărțit în mai multe mese mici. Una dintre cele mai frecvent întâlnite greșeli alimentare, care conduc rapid spre acumularea de kilograme, este lipsa unui program alimentar. Mai exact, una sau două mese consistente, în încercarea de a acoperi necesarul pentru întreaga zi. Este, de regulă, apanajul oamenilor ocupați și prea puțin preocupați de propria sănătate. Din păcate, acest stil de mânca poate atrage după sine creșterea în greutate. Prima măsură este fragmentarea aportului alimentar în mai multe mese mici, distribuite la interval de 3-4 ore pe durata întregii zile.' (Dr. Șerban Damian, nutriționist acreditat CIO, Centrul de Slăbire Superfit)

Dr. Serban Damian poza nou mic

dr. Șerban Damian

Credit foto: Shutterstock