Noțiunea de non-calorii se referă la faptul că alimentele incluse în meniu nu că nu ar avea deloc calorii, ci reprezintă rezultatul obţinut în procesul de digestie. Mai precis, organismul consumă mai multe calorii pentru a procesa alimentele respective, decât conţin ele de fapt. De exemplu, dacă mănânci un ardei gras, care are aproximativ 17 calorii, pentru digerarea lui vei consuma mai mult decât valoarea nutritivă pe care o are. Rezultatul este că poţi să arzi în plus până la 8-10 calorii, cu fiecare ardei pe care îl mănânci.

Pentru toate aceste alimente care au calorii negative digerarea necesită un consum ridicat din partea organismului și totodată ele conţin fibre, minerale şi vitamine.

Există o listă întreagă a alimentelor care te pot ajuta să scapi de mici surplusuri sau să îţi menţii greutatea. Iar cele care fac parte din aceleaşi categorii pot fi înlocuite între ele în funcţie de preferinţe.

Grupele de alimente cu calorii negative:

Fructe: afine, ananas, banane, caise, căpşune, grepfrut, kiwi, lămai, mango, mere, nectarine, papaya, pepene roşu şi galben, pere, piersici, portocale, struguri albi, zmeură.
Legume: ardei gras, ardei iute, andive, broccoli, castravete, ceapă, ciuperci, conopidă, dovlecel, fasole verde, gulie, morcov, ridichi, roşii sfeclă, spanac, sparanghel, ţelină, varză.

Condimente: busuioc, cimbru, cuişoare, mărar, mentă, hrean, tarhon, usturoi.

Alte plante: păpădie, tei.

Credit foto: 123rf.com