Nu mănânci, dar te îngrași!

Nu mănânci, dar te îngrași!

Diete de slăbire fără rezultat, kilograme acumulate, anxietate. Pare că soluția inevitabilă este să micșorezi drastic alimentația. Însă, stupoare! Deși abia dacă mai mănânci, acul cântarului încă urcă.

Lipsa mâncării nu presupune neapărat scăderea în greutate. Sunt cauze diverse care duc la acumularea kilogramelor și pe care dacă le vei conștientiza le vei putea și corecta. Fie că este vorba despre cum îți origanizezi programul sau despre unele afecțiuni pe care le poți trata.

Îți faci rău fără să vrei

Înfometarea nu este o soluție, din simplul motiv că duce la încetinirea metabolismului. Așa se explică și lipsa rezultatelor în slăbire. În plus, în clipa în care mănânci, organismul tău nu face altceva decât să rețină tot. Iar de aici și până la a te îngrășa nu mai este decât un pas. Cel mai bine este să mănânci puțin și des, fără dulciuri și prăjeli. Încearcă câte un fruct între cele trei mese recomandate.

Servești puțin, dar când nu trebuie

Micul dejun e prea „matinal' pentru a avea poftă de mâncare, așa că ți-e de ajuns o cafea. La prânz te iei cu treabă și nici nu știi când s-a făcut după-amiază sau chiar seară. Așa ajungi să mănânci la ore târzii, fără ca organismul tău să mai aibă timp să consume. Iar dacă acest lucru se întâmplă și după ce ai făcut efort fizic (să presupunem că ai mers pe jos în mare grabă spre casă), alimentele vor fi asimilate mult mai repede de către organism. Încearcă să mănânci mai devreme şi nu tot dintr-o dată.

Glanda tiroidă functioneză și nu prea

Masa ta zilnică s-a înjumătățit, dar constați că numărul kilogramelor pe care le ai se mărește. Iar dacă simți şi o stare de oboseală continuă, deprimare și o scădere a memoriei, este posibil să suferi de dereglări ale glandei tiroide. Ca să fii sigură, poți face un set de analize la medicul endocrinolog. În cazul în care diagnosticul este de hipotiroidie ți se pot prescrie suplimente, iar dacă problema este ceva mai serioasă, anumiți hormoni.

Moștenirea genetică

Se poate să ai o constituție greu de schimbat. Oricât ai încerca să slăbești, după sarcină, la menopauză sau într-o altă perioadă a vieţii, ți se pare că efortul tău este în zadar. Este posibil ca insulina din organismul tău să nu mai fie consumată de celule, fiind favorizată acumularea grăsimii, mai ales în zona abdomenului. Soluția principală este mișcarea. Mersul pe jos este ideal: cel puțin 30 de minute, de 3-4 ori pe săptămână. Poți încerca și masajul. Rezultatele se vor vedea mai rapid!

Medicamente care îngrașă

Din diverse motive, este posibil să urmezi un tratament cu medicamente (pot fi incluse și unele pastile anticoncepționale) care îngrășă, deoarece îți măresc pofta de mâncare. În acest caz, trebuie să discuți cu medicul tău despre efectele adverse ale acestora și, de comun acord, să îți prescrie alte produse, care să nu îți afecteze atât de mult greutatea.

Combinații alimentare nepotrivite

Din punct de vedere cantitativ, poţi aprecia alimentația greșit. Mai precis, o bucată de brânză sau cașcaval de aproximativ 100 g este mică, dar aportul caloric este mare, de 400 – 450 calorii, în funcție de sortimentul pe care l-ai ales. Așadar, ai grijă ce mănânci, chiar dacă este vorba despre cantități reduse!

Probleme gastro-intestinale

Dacă suferi de constipație, deşi consumi o cantitate scazută de alimente, te poți îngrășa. De ce? Pentru că mâncarea va sta mai mult timp în tractul digestiv, eliberând treptat în organismul tău substanțe care ar trebui eliminate. Pentru a rezolva această problemă, consumă mai multe alimente bogate în fibre și o cantitate mai mare de lichide.

Credit foto: 123rf.com