Noi forțe pentru metabolism

Noi forțe pentru metabolism

Mănânci puțin și totuși nu reușești să slăbești? Atunci ai nevoie de noi forțe pentru metabolism și de anumite substanțe care să stimuleze arderea grăsimilor. Încearcă, ai numai de câștigat!

 

Cantitatea de iod contează

O bună funcționare a metabolismului poate fi afectată de lipsa hormonului tiroxină, care în mood normal crește consumul de energie atunci când corpul se află în stare de repaus. Combinația cu iodul este ideală. Tiroxina se găsește mai ales în carnea de vită, de pui și pește, iar iodul în sare iodată și pește oceanic. În orice caz, nu trebuie să consumi mai mult de 5 g de sare pe zi, iar pentru că aceasta nu acoperă necesarul de iod e nevoie să mănânci pește de două ori pe săptămână.

Cromul este aliatul insulinei

Dacă obișnuiești să consumi dulciuri, ai nevoie de crom, pentru că acesta echilibrează nivelul glicemiei în sânge. Atunci când cromul lipsește, zahărul și insulina rămân pentru mai multă vreme în sânge, blocând arderea grăsimilor. Cantitatea de crom necesară în fiecare zi este de 0,1-0,2 mg, chiar dacă absorbția propriu-zisă se situează la 0,04 mg. Cele m ai bune surse de crom sunt nucile și drpjdia de bere. Spre exemplu, poți amesteca o linguriță de grojdie de bere cu un iaurt și 3-4 alune și corpul tău va fi alimentat cu suficient crom.

Vitamina B1 și magneziul, combinația împotriva grăsimii

Doar în prezența magneziului și a vitaminei B1 poate avea loc arderea grăsimilor și apoi transformarea lor în energie. Din păcate, corpul nu poate reține vitamina B1 și are nevoie să o primească în mod regulat din surse exterioare. Deosebit de bogate în vitamina B1 sunt produsele din cerealele integrale, nucile și carnea de porc. Magneziu se găsește mai ales în banane, lgume verzi și simințe de dovleac.

Oxigenul și fierul de ajutor pentru metabolism

Procesele celulare au nevoie de oxigen, care este transferat prin intermediul plămânilor în sânge. De acolo este transportat cu ajutorul fierului la celule, iar pentru aceasta avem nevoie de o cantitate de 10-15mmg de fier pe zi. Femeile sunt cele care suferă cel mai des de lipsă de fier și, cu cât fierul este mai puțin, cu atât celulele primesc mai puțin oxigen, îngreunând arderea grăsimilor. Carnea de vită este foarte bogată în fier, 100 g de carne conținând 2,2 g fier. Alte surse de fier sunt: portocalele, soia, nucile, susanul. Pentru a-ți asigura buna oxigenare ieși la o plimbare de o jumătate de oră.

Credit foto: 123rf