De ce ai nevoie de vitaminele din complexul B

surse alimentare pentru vitaminele din complexul B

Vitaminele din complexul B sunt absolut necesare pentru organism. Află care sunt calitățile fiecăreia în parte, de ce sunt necesare pentru corp și care sunt alimentele cu un conținut ridicat în vitamine din complexul B.

Vitaminele din complexul B. Vitamina B1 (tiamină)

Aceasta ajută la transformarea alimentelor în energie. Ea ajută și la formarea celulelor creierului.

Surse de vitamina B1:

Leguminoasele (ex. fasole și linte), semințele (ex. de dovleac, de floarea-soarelui), carnea de porc și cereale integrale. Cei mai mulți oameni au un aport adecvat de tiamină din alimentele pe care le consumă, dar femeile însărcinate sau care alăptează au nevoie de o cantitate mai mare. Persoanele cu diabet tind sa aiba un nivel scazut de ea. În aceste cazuri, medicul curant ar putea indica suplimente alimentare.

Vitaminele din complexul B. Vitamina B2 (riboflavina)

Celulele tale au nevoie de ea pentru ca să funcționeze corect și ajută la prevenirea migrenelor.

Surse de vitamina B2

Denumirea de riboflavină vine de la cuvântul latin 'flavus' care înseamnă galben. Se găsește în gălbenușul de ou, sparanghel și alte legume verzi sau lapte. Se adaugă în anumite tipuri de pâine și cereale.

Vitaminele din complexul B. Vitamina B3 (niacina)

Organsimul are nevoie de vitamina B3 pentru a transforma mâncarea în energie și pentru a o depozita. Ajută la protejarea pielii și a țesuturilor.

Surse de vitamina B 3

Conserve de ton, pui, curcan, somon sau alte produse din carne slaba. Dacă ești vegană sau ții post o poți obține mâncând ciuperci, alune și unt de arahide.

Vitaminele din complexul B. Vitamina B6

Această vitamină joacă un rol important în mai mult de 100 de reacții chimice diferite din corpul tău. Unele cercetari au arătat ca B6 poate ajută la protejarea memoriei, previne cancerul colorectal și sindromul prementrual.

Surse de vitamina B6

Se găsește în multe tipuri de alimente, inclusiv legume cu frunze și rădăcină de legume; fructe (ex. banane, avocado și pepene verde), leguminoase, pește, păsări de curte și de carne macră.

Vitaminele din complexul B. Vitamina B12

Te ajută atunci când faci efort fizic pentru că ajută organismul să descompună produsele alimentare pentru a degaja energie.

Surse de vitamina B12

Ouă fierte tari, cereale cu adaos de vitamine.

Sursa foto: 123rf.com