Mișcarea în boala venoasă cronică este cel mai bun aliat

mișcarea în boala venoasă cronică

Mișcarea în boala venoasă cronică este un adevărat medicament. Căci consecințele sedentarismului ucid milioane de oameni. Și s-a demonstrat că, în unele cazuri, lipsa de mișcare poate fi mai periculoasă decât fumatul.

Deși se știe că sedentarismul provoacă, în timp, infarct, ateroscleroză, accident vascular cerebral și multe altele, cei care suferă de boli cardiovasculare evită tot mai mult mișcarea. Or, circuitul omului în natură are și el rostul lui. Această mașinărie complexă, corpul uman, a fost concepută în așa fel încât fiecare fărâmiță să joace un rol important în buna funcționare a celorlalte și, implicit a întregului.

Fără efort fizic, organismul se dereglează. Organele interne au de suferit, la fel ca și psihicul. Constipația cronică, varicele și hemoroizii, problemele cardiace, respiratorii, cerebrale, hepatice, renale, ale coloanei vertebrale, tulburările metabolice, obezitatea sunt numai câteva dintre daunele grave pe care ni le aduce sedentarismul. 4 ore petrecute, zilnic, fără pauză de mișcare, pe un scaun, te pot îmbolnăvi grav. Iar mișcarea în boala venoasă cronică poate face minuni.

Cum ajută mișcarea în boala venoasă cronică

Pe lângă tratamentul medicamentos și dietă, s-a dovedit că și terapia prin mișcare sau kinetoterapia joacă un rol important în îmbunătățirea stării de sănătate. Kinetoterapia cuprinde exerciții de întreținere și creștere a mobilității articulare, exerciții de tonifiere musculară, exerciții de mers, de echilibru, de abilitate la nivelul membrelor. Și toate acestea se fac în cadrul unor ședințe regulate, sub supravegherea unui specialist. Iar astfel de exerciții îmbunătățesc circulația sângelui, așa încât mișcarea în boala venoasă cronică devine obligatorie.

În plus, ajută și la controlul glicemiei și al greutății corporale. Totuși, există variante de a face mișcare și în afara cabinetelor. Iar plimbările sunt mereu la îndemâna oricui. Dansul lejer, înotul, exercițiile moderate sunt binevenite la orice vârstă și cu efecte valoroase asupra sănătății. Practicat regulat, mersul pe jos e cel mai bun pentru circulația venoasă.

Exercițiile ușoare se fac oriunde

Dacă ți se pare mult să aloci o jumătate de oră dintr-o zi pentru sănătatea ta, este grav. Căci lipsa de timp este total nejustificată în acest context. Mișcarea în boala venoasă cronică îmbracă forma celor mai simple exerciții. Iar acestea se pot face în timpul unei plimbări în parc, pe o bancă sau în confortul propriului cămin, chiar în timp ce privești serialul preferat.

1. Un exercițiu simplu este mersul alternativ pe vârfuri și pe călcâie. Spre exemplu, îți poți face un obicei din a merge spre bucătărie pe vârfuri și a te întoarce pe călcâie.

2. O altă formă prin care mișcarea în boala venoasă cronică ajută este pedalatul. Chiar dacă nu ai o bicicletă ergonomică, poți face mișcări energice de pedalare în aer. Faci 15 mișcări rapid, apoi faci pauză și repeți de minimum 3 ori. Poți face asta și stând pe canapea, privind la TV.

3. Și când te întinzi în pat îți poți îmbunătăți circulația sângelui. Întinde cât poți de mult laba piciorului, împingând înainte vârfurile degetelor. Stai așa cât numeri până la 5 și revii în poziția inițială. Apoi, întinzi picioarele, trăgând laba piciorului, împingând călcâiele în față și vârfurile degetelor spre tine. Stai așa încă 5 secunde și revii. Urmează încă 5 secunde de rotații ale labelor picioarelor spre exterioer și încă 5, spre interior. Este un exercițiu extrem de util și pentru cei care se plâng mereu că au picioarele reci.

4. Dansul este cel mai plăcut mod de mișcare, la orice vârstă. În plus, este un bun protector cardiovascular. Te poți antrena acasă, chiar și când faci curățenie sau gătești, pe acordurile melodiilor preferate. Într-o oră, alungi 300 de calorii și capeți o porție copioasă de optimism.

Sursa foto: Pixabay by Daniel Reche