Mihaela Bilic, despre regulile de bază ale unei alimentații sănătoase. Iată ce trebuie să faci dacă vrei să slăbești. Sfaturi de la medicul nutriționist

Mihaela Bilic, despre regulile de bază ale unei alimentații sănătoase. Iată ce trebuie să faci dacă vrei să slăbești. Sfaturi de la medicul nutriționist

Medicul nutriționist Mihaela Bilic susține că regulile de baza ale unei alimentații sănătoase sunt „diversitate și măsură”. Aceasta a dezvăluit în emisiunea „Vorbește lumea” că diversitate înseamnă să consumăm în fiecare zi cel puțin 15 alimente diferite, iar dacă ai câteva kilograme în plus e momentul să ai grijă la măsură și să  micșorezi porția de mâncare.

 

„Echilibrul alimentar înseamnă diversitate și măsură. E greu dacă nu mâncăm o ciorbă, o tocăniță, care să fie combinat, nu prea atingem diversitatea”, spune Mihaela.

Însă, în ceea ce privește măsura diferă de la o persoană la alta și acesta trebuie să fie determinată de fiecare om în parte.

Citește și:Tania Budi 50 de ani, dar arată ca o fetișcană. Uite care e secretul ei

Vrei să slăbești? Micșorează porția de mâncare

„Măsura este ceva ce trebuie să determinăm noi cu noi. Când ne uităm în oglindă și vedem o siluetă care ne place, înseamnă că avem măsura de porție potrivită. Dacă avem o siluetă cu câteva kilograme în plus, înseamnă că trebuie să micșorăm măsura cu 30 % sau uneori în unele cazuri chiar 50%. Nu trebuie să avem o combinație sofisticată între alimente, nu trebuie să avem ore fixe sau să facem niște alegeri dietetice, pentru că dietetic nu înseamnă sănătos. În momentul în care mâncăm fără pic de grăsime,  nu înseamnă că mănânci sănătos. Cel mai sigur lucru este măsura. Dacă până atunci mâncam atât, dacă micșorăm porția vom slăbi”, a declarat celebrul medic nutriționist Mihaela Bilic, în emisiunea „Vorbește lumea”.

Citește și: Cine este și cum arată bona copiilor lui Kate Middleton și a prințului William. E maestră în arte marțiale și are pregătire antiteroristă

„Dulcele” ar trebui să fie o excepție

Mihaela Bilic susțină că dieta trebuie să țină și de educație, ordine, disciplină și atitudine pozitivă. „De exemplu, haideți să nu mai mâncăm între mese, să nu mai ronțăim. Să avem grijă să punem în farfurie mai multe legume ca să mărim într-un fel volumul. Să avem grijă ca partea de zahăr și de dulce să fie exact o excepție, o degustare de răsfăț, dar să nu fie totuși de mai multe ori pe zi, câteodată chiar nici în fiecare zi. Nu ne întreabă nimeni dacă ne place să ne spălăm pe dinți dimineața și seara, și totuși o facem. Așa e și cu mâncare, e cu trebuie, dar într-un fel relaxat pentru că nu avem alternativă. Mâncarea ne face bine, dar prea multă nu ne face bine”, mai explică Mihaela.

Mihaela Bilic susține că e esențial ca fiecare om să-și fixeze niște reguli în privința mâncării. „Nu trebuie să ne lăsăm fără nicio supraveghere”, a mai spus ea.

Citește și:

Loading...