Mezeluri sănătoase? Se poate!

Mezeluri sănătoase? Se poate!

Există tipuri de mezeluri care pot fi incluse fără teamă în alimentație, inclusiv în meniul acelora care țin la silueta pe care o au și își doresc să urmeze un stil de viață sănătos.

 

Mezelurile fac parte, de obicei, din categoria alimentelor contraindicate atât în dietele de slăbire, cât și în meniul celor care vor să aibă o nutriție cu produse cât mai naturale. Totuși, dacă este păstrat un echilibru și sunt alese doar anumite tipuri de mezeluri și acestea pot fi consumate într-un regim de viață sănătos.

'Dintre produsele de tip mezel de pe piață este bine să optăm pentru cele tradiționale, produse natural în mici ferme agricole', recomandă tehnicianul în nutriție Cori Grămescu. 'Carnea conservată natural prin condimentare, uscare la aer sau fum natural este mai puțin nocivă decât amestecurile folosite în industria alimentară. Concret, putem mânca mici cantități de jambon natural de curcan, piept de curcan la cuptor, mușchiuleț de porc sau de vită crud-uscat ori pastramă naturală, atâta vreme cât avem grijă să consumăm și cantități generoase de legume, alături și de fructe naturale. Este esențial să mâncăm diversificat.' mai adăugă coach-ul de lifestyle și nutriție.

Ingrediente bune pentru sandwich

Mămicile și tăticii cu copii sau bunicii cu nepoței sunt printre cei mai des întâlniți consumatori de sandwich-uri, în care unul dintre ingredientele principale îl reprezintă mezelurile. În acest caz 'este bine să fie evitată asocierea dintre grasimile saturate și pâine', consideră specialistul. Pentru sandwich-uri este o idee bună să fie folosită carne slabă (poate fi pastramă de pui sau de curcan) împreună cu multe legume (ardei, salată verde, castravete) și avocado, pesto sau muștar, dar și pastă de măsline.

Accent pe legumele de sezon

Varianta cea mai indicată pentru ca mezelurile să fie mai ușor de digerat de către organism este asocierea acestora cu legume de sezon. Nu este bine să fie consumate împreună cu cartofi, cu pâine (fabricată din făină allbă rafinată) sau paste deoarece aceste combinații au, de regulă, un conținut mai ridicat de grăsime saturată decât carnea naturală.

Într-o săptămână, 'cantitatea de 50-100 de grame de mezeluri naturale este suficientă. Acest tip de produse nu trebuie să se regăsească în fiecare zi în meniul nostru, ci absolut ocazional', explică Cori Grămescu.

Mezelurile afumate natural sunt indicate, dar tot ocazional

'Oamenii este important să rețină că trebuie să consume mezeluri doar în mod excepțional. Acestea pot fi înlocuite oricând cu carne slabă, condimentată și pregătită la cuptor, care se poate servi și rece. Atunci când mâncăm mezeluri este ideal să optăm pentru variantele naturale ale produselor tradiționale. O mențiune: în cazul în care mezelurile sunt afumate natural putem să le consumăm cu măsură, dar nu este indicat ca acest obicei să fie constant. Se digeră greu și au un potențial ridicat de a deveni nocive pentru sănătatea noastră.' (Coach de lifestyle și nutriție, Cori Grămescu, www.cori.ro)

Cori Gramescu

Cori Grămescu

Credit foto: Flickr.com