Metode simple ca să ameliorezi simptomele de artroză

Metode simple ca să ameliorezi simptomele de artroză. Mișcarea este leacul cel mai bun

Primele simptome de artroză apar în jurul vârstei de 50 de ani și ajung să afecteze aproape 85 % dintre persoanele care au peste 70 de ani. Femeile suferă mai des de această afecțiune și încep să aibă probleme mai devreme decât bărbații. Află câteva metode simple ca să ameliorezi simptomele de artroză.

Artroza este declanșată sau agravată de excesul ponderal, munca fizică solicitantă sau practicarea sportului de performanță. Ereditatea poate fi un semnal de alarmă că vei trece și tu prin asta. De aceea, printre aceste metode simple ca să ameliorezi simptomele de artroză se află pierderea kilogramelor în plus.

Metode simple ca să ameliorezi simptomele de artroză. Mișcarea este leacul cel mai bun

Poate crezi că ar trebui să nu mai faci mișcare dacă suferi de artroză sau ești în grupa cu risc de a face această afecțiune. Totuși, este esențial să te menții în formă pentru a reduce simptomele neplăcute și a rămâne independentă din punct de vedere motor. Trebuie să alegi exerciții ușoare, care să nu uzeze și mai mult articulațiile. Cele mai indicate sunt înotul, gimnastica acvatică, ciclismul, mersul pe jos și exercițiile de flexibilitate. Dacă nu ești obișnuită, începe cu puțin și crește treptat durata și intensitatea. Ar fi foarte bine să faci gimnastică medicală alături de un specialist și, odată ce ai învățat exercițiile, să le practici zilnic acasă. Evită sportul solicitant. Dacă apar dureri, oprește-te imediat, iar dacă neplăcerile persistă, mergi la medic.

Citește și: Cele mai bune alimente cu care poți să combați artrita

Metode simple ca să ameliorezi simptomele de artroză. Menține-ți greutatea normală

Este importantă și menținerea greutății. Kilogramele în plus afectează articulațiile și pun presiune în special pe cele de la picioare și pe coloana vertebrală. Combină exercițiile fizice cu o dietă adecvată. Un alt element important este să te odihnești suficient și să nu-ți suprasoliciți articulațiile. Dacă simți că ai obosit, ia o pauză. Totodată, utilizează pansamentele elastice speciale sau bastonul pentru a reduce presiunea pe articulații. Dormi suficient pe o saltea potrivită pentru a scăpa de dureri. Să nu crezi că o saltea ortopedică este doar un moft. Ea te ajută să dormi bine și să ai o zi în care să te miști mai ușor. În același timp, nu folosi o pernă prea moale și prea înaltă.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com

 

 

Loading...