Metode neobișnuite prin care poți înlocui cafeaua

Metode neobișnuite prin care poți înlocui cafeaua

Majoritatea suferim de somnolență după masa de prânz. Dar nu prea poți să te întinzi să tragi un pui de somn la birou, așa că nu mai rămâne decât să bei (încă) o cafea. Și, totuși, doctorul ți-a spus să nu mai consumi atât de multă. Ce poți să faci? Cu ce poți înlocui cafeaua?

Un grup de cercetători americani de la American Chemical Society a făcut o descoperire uimitoare. Există moduri alternative de a crește nivelul de energie din corp fără ajutorul cafeinei și cu care o poți înlocui. Printre acestea se numără să dansezi, să asculți muzică, să aprinzi luminile în birou sau să te plimbi pe afară. Dar cel mai simpatic remediu pentru a înlocui cafeaua este să vizionezi filmulețe amuzante pe net.

Filmulețele cu pisici pot înlocui cafeaua

Deci, conform cercetătorilor, ar trebui să li se permită angajaților să se uite la imagini cu pisici pe internet. Nu-și pierd timpul, ci se încarcă cu energie pentru a munci mai bine. Se pare că vizionarea unor astfel de imagini duce la creșterea nivelului de oxitocină din corp (hormon care dă o stare de bine) și scade nivelul cortizolului (hormonul responsabil cu stresul). Rezultatul este că te poți concentra mai bine.

Apa îți dă energie

În timp ce te uiți la filme amuzante, nu uita să bei apă. Chimiștii argumentează: deshidratarea duce la oboseală și poate da simptome neplăcute cum ar fi confuzia, palpitațiile cardiace și leșinul. Corpul unui adult conține 50 până la 65 % apă. Nu aștepta până ți se face sete. Senzația de sete apare atunci când am pierdut deja 2-3 procente din necesarul de apă din organism. Iar capcacitatea de concentrare este afectată deja de la 1 %'.

Alte metode prin care te încarci de energie

Grupul de cercetători recomandă și dansul pentru că produce endorfine și îi face pe oameni mai fericiți și nivelul de energie crește. Poate părea un pic ciudat, dar dacă toată lumea din birou ar dansa și s-ar crea un obicei să puneți muzică și să dansați după pauza de masă, toată lumea s-ar simți mai bine. Cei mai puțin îndrăzneți pot asculta muzica preferată (în căști). Muzica stimulează producția de oxitocină, dopamină și serotonină – ceea ce îți provoacă o stare generală de bine.

O altă metodă de a reuși să depășești 'lenea de după-amiază' este să aprinzi o lumină puternică în spațiul de lucru sau să te plimbi un sfert de oră pe afară. Lumina puternică activează neuronii din hipotalamus. Rezultatul este activarea stării de veghe. Deci, gata cu somnolența.

Sursa foto: 123rf.com