Nivelele mari de insulină, cunoscute drept hiperinsulinemie, sunt legate de obezitate, boli de inimă și cancer. În plus, celulele din corp devin rezistente la acțiunea acestui hormon, ceea ce provoacă pancreasul să producă și mai multă insulină – intrându-se într-un cerc vicios. Iată cum poți scădea nivelul de insulină în mod natural.

Urmează o dietă săracă în carbohidrați

Carbohidrații cauzează hiperinsulinemie. Un alt motiv pentru care ar fi bine să-i eviți este pentru păstrarea greutății ideale. Se știe că obezitatea este legată de apariția diabetului.

Folosește oțet de mere

Oțetul de mere previne creșterea nivelului de insulină și al glicemiei după masă. Bea două linguri de oțet de mere amestecate într-un pahar de apă după prânz și cină.

Ai grijă la mărimea porțiilor

Chiar dacă pancreasul eliberează cantități diferite de insulină, care depind de ceea ce ai mâncat și de cât ai mâncat, o cantitate prea mare de alimente la o masă poate duce la hiperinsulinemie. Un număr mai mic de calorii consumate poate scădea nivelul la persoane supraponderale sau obeze. Acest obicei de a mânca mai puțin este de folos și celor care suferă de diabet de tip 2.

Evită orice formă de zahăr

Zahărul se poate ascunde în numărate alimente și ar trebui să te ferești de el dacă vrei să scazi nivelul de insulină din corp. Fructoza ar trebui să o consumi cu moderație. Aceasta se găsește în fructe, miere, siropuri. Cantități mari de fructoză pot produce rezistență la acest hormon.

Fă exerciții fizice zilnic

Activitatea fizică zilnică are un efect foarte bun de scăderea nivelului de insulină. Exercițiile aerobice sunt cele mai eficiente pentru persoanele obeze sau care suferă de diabet de tip 2.

Adaugă scorțișoară în mâncare și băuturi

Scorțișoara este un condiment delicios care conține antioxidanți. Studiile arată că pacienții cu rezistență la insulină care au consumat zilnic scorțișoară au înregistrat scăderi ale nivelului acestui hormon din sânge. Ar fi bine să consumi o linguriță (2 grame) pe zi. Poate fi adăugată în mâncare sau băutură.

Bea ceai verde

Ceaiul verde conține numeroși antioxidanți. Există mai multe studii care confirmă și că poate ajuta în caz de rezistență la insulină. Bea un ceai verde pe zi, pentru a te bucura de efectele lui benefice.

Citește și:

Obezitate

Diabet zaharat. Diabet tip 1. Diabet tip 2

Simptomele diabetului de tip 2. Mergi urgent la medic dacă le ai

Sursa foto: 123rf.com