Metode alternative de a trata depresia

Metode alternative de a trata depresia: plimbările în aer liber. Femeie cu palton roșu care se plimbă în parc toamna

Cu depresia nu e de glumit. Mergi la medic și urmează indicațiile lui. În plus, poți încerca și metode alternative de a trata depresia. Vei vedea că viața are din nou sens și te vei simți mai bine.

Înainte să încerci anumite metode alternative de a trata depresia, asigură-te că te expui la suficientă lumină naturală. Specialiștii spun că o plimbare de o jumătate de oră la răsăritul soarelui sau cel târziu la ora 8 dimineața poate face simptomele neplăcute să dispară. Ieși afară și la prânz.

Atunci când ești în interior, încearcă să stai cât mai aproape de feresatră și în încăperea cea mai luminoasă. Mai poți folosi acasă ori la serviciu lampa cu lumină polarizată sau un simulator de lumină solară.

Mișcarea este și ea de ajutor. Poți face aerobic sau înot, dar și sport în aer liber. Aleargă, mergi pe jos sau cu bicicleta. Evită cafeaua în exces, care nu face bine sănătății fizice și psihice. În schimb, consumă ceai multe legume și fructe. Mai poți mânca una-două bucățele de ciocolată neagră pe zi.

Fă următorul test pentru a vedea ce sport ți se potrivește!

Metode alternative de a trata depresia. Terapii alternative

Poți încerca cromoterapia, care îți va îndulci zilele mohorâte. Adu în casa și la biroul tău culori vibrante și deschise care să-ți bucure ochii și să-ți inducă sentimente pozitive. Aromoterapia poate să evoce amintiri frumoase și să readucă în minte și în suflet mirosul verii. Păstrează o atitudine optimistă și cu ajutorul muzicii care îți poate îmbunătăți starea sufletească. Ține-ți mintea activă cu ajutorul unui hobby care te pasionează. Dacă poți, ia-ți o vacanță și petrece cât mai mult timp în aer liber.

Citește și: Aromaterapia și uleiurile esențiale pot reduce anxietatea

Metode alternative de a trata depresia. Alimente care aduc fericirea

Vitamina D, cunoscută sub numele de „vitamina soarelui”, joacă un rol-cheie în îmbunătățirea stării de spirit și prevenirea simptomelor depresiei. Aceasta ajută la producerea de serotonină, hormonul asociat cu fericirea. Ia suplimente cu vitamina D doar după consultarea unui medic. Corpul tău poate absorbi vitamina D și din alimente. Unele surse de alimente bogate în vitamina D sunt: laptele, gălbenușul de ou, peștele. Este important să ai și un aport suficient de acizi grași omega-3, care au un rol important în sănătatea emoțională. Include în dieta ta pești de apă rece precum somonul, tonul, sardinele și hamsiile. În plus, consumă semințe de in, nuci și ouă fortificate cu omega-3. De asemenea, poți lua un supliment cu omega-3, la sfatul medicului.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com

 

Loading...