Atunci când umiditatea aerului creşte brusc, se formează un teren propice apariţiei meteosensibilității. Primele indicii de meteodependență sunt: oboseala, nervozitatea, migrena, tulburările de somn, stările depresive, scăderile bruşte de tensiune şi palpitaţiile.

De ce apare meteodependența?

Potrivit specialiştilor, această sensibilitate a organismului la schimbările vremii este determinată de faptul că sistemul nervos este labil.

Pentru disconfortul pe care îl resimţi, de vină sunt undele electromagnetice ce se creează când se ciocnesc între ele masele de aer rece şi cald. Acestea trimit semnale pe care creierul le recepţionează şi organismul intră în alertă.

Vestea bună e că există remedii în stocul medicinei alternative, care te „ţin la adăpost” de „inamicul” meteo. Iată câteva dintre ele:

Ceaiul de hamei, calmant garantat pentru meteodependenți

Prepară o infuzie dintr o lingură de conuri uscate de hamei, la 200 ml apă clocotită. Lasă la infuzat 10 minute, strecoară şi bea ceaiul seara, înainte de culcare. Hameiul este renumit pentru efectul liniştitor pe care îl are asupra sistemului nervos.

Tinctura de valeriană, sedativ fără efecte secundare

Pentru a evita problemele cu somnul şi apariţia palpitaţiilor, ia câte 30 de picături
de tinctură de valeriană cu 200 ml de apă. Găseşti acest elixir al stării de bine, la orice plafar.

Baie rece la tălpi pentru un somn liniștit

Înaite de culcare, fă o baie rece la tălpi şi vei dormi mult mai bine. Ţine unu-două minute picioarele în apă rece, până la genunchi. Scutură apa de pe picioare, nu o şterge, după care încalţă-te cu şosete de lână. Procedând astfel, vei stimula sistemul nervos.

Poţiune antidepresivă

Amestecă în părţi egale ţin-taură, mentă, roiniţă, coada şoricelului, hamei şi muşeţel. Adaugă o linguriţă din acest amestec, la 250 ml de apă, dă în clocot şi lasă să infuzeze cinci minute. Bea trei ceşti pe zi şi, cu siguranţă, o să uiţi de toanele vremii.

Masaj reflexogen în palmă pentru meteodependența

Pentru armonizarea circulaţiei şi stabilizarea activităţii inimii, timp de cinci minute, masează cu mişcări circulare, la un centimetru sub rădăcina degetului mic al mâinii drepte. Ca să scapi de migrenă, apasă, timp de cinci minute, partea internă a degetului mare al aceleiaşi mâini, în spatele unghiei.

Duşuri alternative pentru imunitate

Întăreşte-ţi sistemul imunitar prin duşuri alternative, calde şi reci. Începe cu jumătatea dreaptă a corpului şi porneşte de la exterior spre interior, de la tălpi sau de la palme, către abdomen şi piept. Astfel, îţi vei căli organismul și vei diminua simptomele cauzate de meteodependența.

Sursa foto: shutterstock.com

 

Sursa foto: shutterstock.com