Meditațiile, un rău necesar?

Meditațiile, un rău necesar?

Photo credit: thetorpedodog / Foter / CC BY-SA
Meditațiile sunt o modă care se transmite din generație în generație. Dar dacă noi am făcut ore suplimentare înaintea unor examene cum ar fi cele de admitere la liceu sau la facultate, generația de azi pare să aibă nevoie de ele la toate materiile și în orice clasă. La română, matematică, limbi străine, biologie sau chiar la latină… Părinții nici nu mai pot să le numere, iar elevii nu mai știu cum să scape sau să mai găsească timp de joacă.

Lux inutil

Uneori, riști să cazi pradă presiunii unor profesori care insistă ca micuții să facă meditații. Se întâmplă ca anumite cadre didactice să se plângă de copii sau să le dea note proaste special ca să îi determine pe părinți să facă acest pas, iar ei să-și rotunjească veniturile. În acest caz, ar fi bine să găsești un alt profesor, preferabil nu de la aceeași școală, care să-ţi evalueze copilul temeinic și să vezi dacă are cu adevărat nevoie de așa ceva. Mai există și unele mămici care se îngrijorează fără motiv. Văd că toți copiii prietenelor lor iau lecții suplimentare, așa că trag concluzia că trebuie neapărat să se alinieze la acest trend și fac mari eforturi bănești, fără să știe că sunt inutile. În plus, aglomerează programul copilului degeaba.

Când e nevoie de ele

► Dacă nu înțelege bine materia la școală și rămâne în urmă față de ceilalți copii.
► Când are capacitatea de a fi mult înaintea colegilor și stagnează în clasă.
► Tu nu ai timp sau nu poți să-l ajuți sau să-l verifici la teme și vezi că are dificultăți.
► Vrea să studieze aprofundat o limbă străină care se face la școală sau vrea să învețe o alta care nu se predă la clasă.

psiholog Cristina Ion-Rădulescu, Cabinet psihologic Cristina Ion-Rădulescu  tel: 0721.046.829

psiholog Cristina Ion-Rădulescu, Cabinet psihologic Cristina Ion-Rădulescu tel: 0721.046.829

► ÎN RITMUL LUI

„De obicei, la şcoală, fiecare copil are un ritm diferit de învăţare. Astfel, este posibil ca unii copii să rămână în urmă, iar alții să stagneze, deși ar putea evolua mai mult. Orele suplimentare se concentrează pe acele subiecte care trebuie îmbunătăţite, în funcţie de nevoile şi aptitudinile individuale ale fiecărui cursant, lucru care nu este mereu la îndemână într-o clasă numeroasă. Sistemul de lucru în grup omogen, cu copii de acelaşi nivel la o anumită materie, le perminte cursanţilor să interacţioneze direct cu cei de aceeaşi vârstă. Învaţă din observaţiile şi greşelile celorlalţi, au timp să se perfecţioneze, urmărindu-i atent pe ceilalţi colegi până le vine şi lor rândul să răspundă profesorului.”

Loading...