Un medic canadian confirmă: Postul este secretul pentru combaterea obezităţii și a altor probleme de sănătate

Medic canadian: Postul este secretul pentru combaterea obezităţii și a altor probleme de sănătate

Dr. Jason Fung confirmă ceea ce știau înaintașii noștri: postul este secretul pentru combaterea obezităţii. Medicul canadian este unul dintre experții mondiali în post intermitent și dietă săracă în carbohidrați. Așa tratează persoane cu obezitate și, în special, care suferă de diabet de tip 2.

Dacă încerci să slăbești de mult timp și nu reușești, este momentul să încerci și metoda doctorului Fung, care consideră că postul este secretul pentru combaterea obezităţii și a altor afecțiuni. roblema pe care a văzut-o el este că metoda convențională prin care mănânci mai puține calorii și faci mai mult sport nu funcționează pe termen lung. Exercițiul fizic te epuizează și-ți face mai multă poftă de mâncare. Doar cei cu voință puternică reușesc, dar majoritatea renunță. Rezultatul îl vedem în jur: obezitatea a ajuns la nivelul unei epidemii.

Postul: 7 beneficii pentru care este bine să ții post

Cum slăbești fără efort – lista doctorului Jason Fung

Începe cu primele puncte (cele mai importante). Apoi, după ce reușești să îndeplinești unul, adaugă și următorul până vei avea un stil de viață prin care slăbești și-ți menții greutatea.

  1. Alege o dietă săracă în carbohidrați.
  2. Mănâncă atunci când ți-e foame.
  3. Mănâncă mâncare 'adevărată', cât mai naturală și puțin procesată. Acest lucru nu înseamnă să devii vegetariană sau vegană. Vei include în dietă lactate, carne, ouă, dar vei prefera brânza de vaci simplă și friptura la grătar, nu crema de brânză cu adauosuri, produsele fast-food sau mezelurile.
  4. Mănâncă DOAR când ți-e foame!
  5. Măsoară-ți progresele cu înțelepciune. Nu te cântări obsesiv și nu dispera atunci când vezi că nu ai slăbit decât 200 g într-o zi…
  6. Fii perseverentă.
  7. Evită să mănânci multe fructe. Majoritatea au indice glicemic mare.
  8. Evită berea.
  9. Verifică împreună cu medicul tău toate medicamentele pe care le iei. Au efecte secundare cum ar fi îngrășarea? Le poți schimba cu altele care nu au acest efect sau poți renunța la ele?
  10. Fii mai puțin stresată și dormi mai mult.
  11. Mănâncă mai puține produse lactate și fructe cu coajă lemnoasă (nuci, alune etc.).
  12. Ia suplimente alimentare cu vitamine și minerale la recomandarea medicului.
  13. Folosește postul intermitent. Postul este secretul pentru combaterea obezităţii și a altor probleme de sănătate.
  14. Fă sport cu măsură.
  15. Mergi la medic pentru a verifica cum stai cu echilibrul hormonal.
  16. Ia pastile de slăbit doar dacă ești disperată și doar cu acordul medicului.

Dr. Jason Fung: Postul este secretul pentru combaterea obezităţii și a altor probleme de sănătate

Suntem în Ajun de Crăciun și tradiția creștină recomandă postul negru pentru ziua Ajunului. De fapt, creștinismul ortodox recomandă două zile de post negru pe săptămână. Indicațiile tradiției se întâlnesc cu cele ale medicului. Acest obicei ajută la scăderea în greutate. Totuși, atunci când există probleme medicale, trebuie să existe anumite precauții.

Dr. Jason Fung recomandă ca, la început, să postești doar câteva ore: de la ora 16 la 8 dimineața, ceea ce înseamnă că postești timp de 16 ore, inclusiv orele dee somn. Acest obicei este indicat în dietele sărace în carbohidrați. Poți alege și alte ore. De exemplu, de seara de la 20 până a doua zi la 12. Dimineața poți să bei un pahar cu apă sau ceai, iar prima masă a zilei să fie la ora 12. Acest lucru se mai obișnuiește la persoanele care se împărtășesc și se abțin de la mâncare până la sfârșitul slujbei la biserică, după ce iau împărtășania. Din nou, tradiția se întâlnește cu recomandările medicilor.

Studiu al Universității Harvard: postul negru intermitent îți poate menține tinerețea

Postul este secretul pentru combaterea obezităţii și a altor probleme de sănătate – Cum să postești ca să aibă efect bun

Postul de 16 ore pe zi îl poți face cât de des dorești, nu este periculos. Ai putea să alegi, de exemplu, două zile diferite pe săptămână, weekend-ul sau poți să-l ții în fiecare zi. Cu cât îl practici mai des, cu atât este mai eficient.

De fapt, atunci când îl ții în paralel cu o dietă săracă în carbohidrați și devine un obicei, apetitul se reduce și reușești să ajungi să mănânci doar cânt îți este foame.

Există și varianta de post negru timp de 24 de ore, timp de două zile nealternative pe săptămână. Acesta ar trebui să fie ținut doar sub supravegherea medicului, dacă persoana are anumite afecțiuni. Ar putea fi înlocuit cu două zile în care să consumi foarte puține calorii (500), iar în celelalte zile ale săptămânii să mănânci până te saturi.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com