Tu și familia ta aveți nevoie de nutrienții potriviți (proteine, fibre, grăsimi sănătoase), care să vă mențină nivelul de zahăr din sânge la un nivel bun. Astfel, vă veți putea concentra asupra activităților pe care le realizați.

Pregătește corect micul dejun

Micul dejun influențează buna funcționare a metabolismului pe parcursul zilei, iar alegeri alimentare cu un conținut ridicat de zahăr, precum cerealele îndelung procesate și dulci, ridică nivelul de zahăr din sânge după care îl scad, dând stări de amețeală și moleșală.

O foarte bună variantă de a oferi corpului energie până aproape de ora prânzului o reprezintă cerealele integrale cu musli și/sau miere, nuci sau migdale și lapte. Poți opta și pentru proteine sănătoase ca ouă fierte, avocado sau curcan. De asemenea, semințele de chia cu fructe de pădure și lapte de cocos sau de migdale reprezintă o altă variantă de luat în calcul.

Program de masă la ore fixe

Nimeni nu ia cele mai bune decizii atunci când este înfometat. Tentația de a mânca între mese, mai ales gustări dulci, este foarte mare. Iar soluția rezolvării este prevenția. Stabilește orele de masă în familie și respectă-le. Programul meselor este esențial pentru păstrarea obiceiurilor sănătoase, privind alimentația, un timp cât mai îndelungat, atât pentru adulți, cât și pentru copii.

Câteva sfaturi de mare ajutor pentru masă vin din partea nutriționistei mai multor celebrități din SUA, pe numele său JJ Virgin. Aceasta este nu doar nutriționist ci și expert în fitness și autor al bestseller-ului The New York Times ”The Virgin Diet: Drop 7 Foods, Lose 7 Pounds, Just 7 Days”.

JJ Virgin recomandă ca:

  • micul dejun să fie servit în următoarea oră după trezirea de dimineață.
  • adulții să mănânce la un interval de 4-6 ore, în timp ce copiii să servească masa la fiecare 2-3 ore.
  • adulții să nu mai mănânce nimic cu trei ore înainte de culcare.
  • mesele să fie servite la o masă, pe cât posibil, fără tehnologie (smartphone, tv etc.).

Verifică gustările

Copiii iubesc micile tratații dulci, care nu vin din nevoia de mâncare. Atenție ce le oferi și la faptul că cei mici trebuie să mănânce mai des decât adulții, pentru că stomacul lor este de dimensiuni reduse și capătă mai repede senzația de sațietate.

Obiceiurile copiilor este necesar să fie setate de la vârste fragede pentru că și dezvoltarea lor este influențată de alimentația pe care o au. Fructele proaspete, în special merele, și legumele curățate și tăiate (precum morcovii) sau nucile sunt recomandate.

De asemenea, consumul suficient de apă este necesar pentru bunul mers al funcțiilor organismului.

În acest fel, copiii vor mânca și la masa de seară, pentru că nu-și vor strica pofta de mâncare, mai recomandă nutriționista JJ Virgin.

Credit foto: Shutterstock