Mâncatul NU este interzis seara

Mâncatul NU este interzis seara

Deşi poate suna incredibil, nu ai de ce să te mai abţii seara pentru că mâncatul este permis dacă să ştii ce să alegi. Iar unele asocieri ale alimentelor te vor ajuta chiar să slăbeşti.

Pentru multe persoane, micul dejun încă nu există, iar principala masă a zilei rămâne cea de seară, după terminarea programului de lucru. Metoda nu este deloc indicată şi sănătoasă, însă nu neapărat din cauza orei la care se serveşte masa, ci din pricina pauzei mari la care organsimul este obligat să facă faţă nealimentării. Apoi, din cauza alegerii alimentelor pentru cină şi a cantitătăţii în care sunt acestea consumate. Medicul Gabriela Man ne-a explicat că în esenţă avem voie să mâncăm seara, doar că nu orice.

'Atâta vreme cât meniul este inteligent alcătuit, cu alimente cu efect scăzut asupra glicemiei de după masă, bogat în fibre sănătoase şi grăsimi benefice (acizi graşi esenţiali omega-3 şi omega-6), va fi un meniu saţios. Regimul alimentar echilibrat, variat şi sănătos nu va permite niciodată consumul fără măsură! Aşadar, nici nu pot spune „când este prea mare” decât cu „atunci când ai ales prost alimentele, acest lucru a permis să te hrăneşti fără măsură', a spus dr. Gabriela Man.

Masa la interval de 4 ore ţine insulina sub control

De câte ori ai auzit că după ora 18 nu mai trebuie să pui nimic în gură pentru că totul se va depune? Specialistului consideră că 'Această tactică este o mare greșeală. Noaptea, când dormim, pancreasul intră în repaus cu secreţia de insulină. Suntem setaţi, practic, pe această perioadă de repaus de circa 10 ore (luăm în calcul şi ultima masă). Altfel, este obligatoriu să nu lăsăm să treacă niciodată mai mult de 4 ore fără să ne alimentăm, deoarece după această perioadă secreţia de insulină va fi mai mare decât normal şi vom fi mai predispuşi să depunem grăsime decât să obţinem energie din alimente. Între ora 18:00 şi 8:00, când se presupune că s-ar lua micul dejun, sunt 14 ore! Mult! Şi apare acest fenomen, al secreţiei prea mari de insulină. Iar pentru cei care chiar se tem de cină, după ora 18:00, un platou de fructe proaspete (cu încărcătură glicemică scazută) este foarte potrivit în timpul serii', a explicat medicul.

Poţi 'arde' grăsimile şi la cină

'Trebuie păstrată o perioadă de minimum 3 ore de la ora la care ai luat cinat până în momentul în care ştii că mergi la culcare. Astfel, pentru cei care adorm în mod obişnuit în jurul orei 23, o cină cel târziu la ora 20:00 e în regulă. Este adevărat, este foarte important şi meniul cinei. O carne slabă la grătar asociată cu o salata verde nu îngraşă chiar dacă este consumată seara. Din contră, este un meniu care contribuie la arderea grăsimilor. Poate da un somn agitat, dar, totuşi, nu îngraşă', mai spune dr. Man.

Aşadar, important este ca seara să nu consumăm alimente bogate în grăsimi saturate (smântână grasă, carne grasă de porc, etc.) şi să ne ferim de surse bogate de carbohidrati, chiar şi din cele premise, cum ar fi orezul basmati, fasolea boabe, năutul, lintea, pastele fainoase – hipoglucidice, că cele normale nu trebuie consumate nici măcar la micul dejun. În rest, dacă respectăm perioada de timp despre care ne menţionează specialistul şi regulile de combinare a alimentelor în funcţie de indicele glicemic al acestora, totul este bine.

Meniuri saţioase, care nu îngraşă:

  • pui la grătar cu salată verde
  • vită cu ciuperci la cuptor cu salată de ardei copţi
  • sufleu de conopidă
  • o salată de crudităţi cu ciuperci
  • fructe proaspete (cu încărcătură glicemică scazută): piersici, portocale, prune, fructe de pădure, caise, cireşe, căpşuni, vişine / (Exclus: ananas, banane, pepene, struguri)

nutritionist Gabriela_Man

Dr. Gabriela Man, Specialist siguranţa alimentului şi sănătatea populaţiei, gabriela.man@slabestimancand.ro, www.slabestimancand.ro

Credit foto: Flickr.com