Mâncăruri preparate la microunde, sănătoase și gustoase

microunde

Aproape fiecare dintre noi are acasă un cuptor cu microunde pe care îl folosește mai mult sau mai puțin. În afară de câștigul de timp evident pe care îl aduce un astfel de aparat electrocasnic, felul în care sunt gătite alimentele la microunde este mult mai sănătos decât prepararea termică clasică, prin care se pot pierde vitamine și nutrienți.

Pentru că timpul de preparare este mai scurt decât varianta convențională, la foc, vitaminele (mai ales vitamina C) și nutrienții din mâncare se păstrează mai bine. În plus, grăsimile nu sunt esențiale în preparare – e nevoie de doar puțină apă, astfel ca mâncarea să iasă cu atât mai sănătoasa, fără să fie lipsită de gust. Legumele sunt principalele alimente care se califică cu succes la prepararea la microunde.

 

Iată câteva rețete rapide și delicioase pe care le poți prepara la microunde – numai bune pentru un mic dejun sățios, un prânz sănîăos la birou sau pentru o cină ușoară.

 

Omletă la cană

Simplu ca bună ziua. Amesteci într-o cană ouă, ardei gras tăiat cuburi, șuncă, spanac, sare și piepr după gust și dai la cuptor trei minute.

 

Cartof copt, umplut

Ai nevoie de un cartof mare, spălat, lăsat cu coajă, o lingură de ulei, o felie de bacon, o mână de brânză rasă, smântână slabă, verdeață.

Înțeapă cartoful cu o fruculița și apoi freacă-l cu sare și cu piper și dă-l la cuptor alături de bacon 7-9 minute. Când sunt gata, taie cartoful în jumătate, sfărâmă baconul, presară-l peste cartof, alături de smântână, brânză și de verdeață.

 

Orez cu ou în stil asiatic

Jumătate de cană de orez, o cană de apă, o lingură de sos de soia, o lingură de ulei de susan, două felii de bacon tocate mărunt, jumătate de cană de mazăre și de morcovi congelați, două ouă, ceapă verde.

Într-un bol amestecă orezul, sosul de soia, uleiul de susan și baconul. Acoperă și dă la cuptorul cu microunde timp de 6-8 minute, până când se gătește orezul. Adaugă apoi mazărea și morcovul. Separat, bate oule într-o cană și da-le la cuptor pentru 1-2 minute, apoi sfărâmă-le și amestecă-le cu orezul. Garnisește cu ceapă verde tocată.

 

praji cana

Prăjitură la cană

Două linguri de unt, două linguri de unt de arahide, jumătate de linguriță de esență de vanilie, un ou, două linguri de zahăr, 2 linguri de făină, 3 linguri de cacao, un vârf de linguriță de sare, un vârf de linguriță de praf de copt, 3 linguri de ciocolată neagră, rasă.

Topește untul într-un bol, adugă untul de arahide și amestecă bine. Într-o cană, amestecă vanilia, ouăle, zahărul și adaugă făina, cacaua, sarea și praful de copt și amestecă. Apoi adaugă și untul topit și untul de arahide și amestecă din nou. Apoi pune ciocolata și dă la cuptorul de microunde pentru 1-2 minute și verifică dacă a ajuns la consistența dorită.

 

Foto: Shutterstock