Mâncăruri care nu îngrașă. Tu știi cum trebuie gătit orezul astfel încât numărul caloriilor să fie înjumătățit? Cercetătorii tocmai au găsit răspunsul

mancaruri care nu ingrasa

Orezul, iubit în multe bucătării din lume, inclusiv de către români, are dezavantajul de a veni la pachet cu multe calorii – 240 de calorii la o ceașcă de orez. Și asta chiar dacă-l mănânci gol, fără alte adaosuri, așa cum ar fi ciupercile sau carnea. Însă oamenii de știiință au găsit o cale de a-l găti, astfel încât numărul caloriilor să fie înjumătățit.

Astfel, niște cercetători din Sri Lanka, îndrăgostiți și ei de orez, dar atenți al silueta lor, au făcut mai multe experiemnte și au ajuns la concluzia că, gătit într-un anumit fel, orezul devine chiar dietetic, fără ca gustul să fie în vreun fel afectat.

Concret, se pune apa la fiert, iar după aceea se adaugă ulei de cocos, cam 3% din greutatea orezului. Asta înseamnă o linguriță la jumătate de ceașcă de orez.

După ce orezul a fost fiert, obligatoriu trebuie păstrat la frigider timp de 12 ore. Abia apoi poate fi încălzit la cuptorul cu microunde și poate fi consumat.

Care să fie secretul, de ce o metodă att de simplă are efecte atât de notabile? Pentru că în cratiță, în prezența uleiului de cocos și apoi a temperaturii scăzute, au loc niște reacții chimice.

Amidonurile digerabile, cele pe care organismul le transformă în glucoză și apoi le stochează sub formă de grăsime, se transformă în unele rezistente, care pur și simplu trec prin intestinul gros (fără să se mai materializeze în țesut adipos) și se comportă ca niște fibre. Astfel, orezul devine nu doar mai prietenos cu silueta, ci și mai sănătos pentru organism.

Vezi și Tort de spanac și dovlecei, cu orez, la cuptor, a la Patrizia Paglieri

Citește și:

 

Loading...